دوشنبه, 01 خرداد 1402 13:18

پوشش ۹۵ درصدی فیبر نوری در روستاهای مازندران

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

رئیس دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مازندران اعلام کرده است که شبکه فیبر نوری به 95 درصد از خانوارهای استان ارائه شده است. وی همچنین افزوده است که خانوارهای باقیمانده به زودی به شبکه متصل خواهند شد.

او همچنین به اهمیت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارتقای سطح دسترسی مردم به این فناوری‌ها اشاره کرد. این اقدام می‌تواند باعث رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه و کشور شود و بهبود شرایط زندگی مردم این منطقه را به ارمغان آورد.

همچنین طبق گزارشات، شبکه فیبر نوری نسبت به سایر شبکه‌های ارتباطی، از سرعت و پهنای باند بیشتری برخوردار است که باعث بهبود کیفیت خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای ارتباطی خواهد شد.

اتصال 95 درصد از خانوارهای استان مازندران به شبکه فیبر نوری نشان دهنده این امر است که در مازندران اتصال به شبکه فیبر نوری از میانگین کشوری بالاتر است و به عنوان یک پیشرفت مهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور محسوب میشود. همچنین لازم به ذکر است که شهرستان چالوس نیز یکی از شهرستان‌های ممتاز در پوشش 100 درصدی فیبرنوری است.

از مزایای شبکه فیبر نوری می‌توان به دقت بیشتر و عدم اختلال در ارتباطات اشاره کرد. این شبکه از روشی استفاده می‌کند که امواج نوری را برای انتقال اطلاعات به کار می‌گیرد که باعث کاهش اختلالات الکترومغناطیسی می‌شود. به همین دلیل امکان دارد که ارتباطات با سرعت بسیار بالاتری نسبت به شبکه‌های عادی ارتباطاتی مانند ADSL و 3G ارائه دهد.

همچنین، شبکه فیبر نوری باعث کاهش مصرف انرژی در مقایسه با شبکه‌های دیگر نظیر شبکه مسی می‌شود که می‌تواند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های انرژی شود.

با توجه به اینکه فناوری‌های ارتباطی به سرعت در حال پیشرفت هستند، استفاده از شبکه فیبر نوری به عنوان یک فناوری پایدار و پیشرفته، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه و کشور محسوب شود.

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search