سه شنبه, 26 ارديبهشت 1402 20:46

طرح جهادی توسعه فیبر نوری در استان گلستان

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

طرح جهادی توسعه فیبر نوری در استان گلستان آغاز شده است. با ایجاد شبکه‌های فیبر نوری، سرعت، پهنای باند و کیفیت ارتباطات بهبود می‌یابد و این باعث رشد و توسعه اقتصادی منطقه می‌شود. این طرح نشان از توجه دولت به توسعه فناوری و ارتباطات است.

این طرح جهادی با هدف بهبود شبکه ارتباطی در شهرستان‌های گلستان به صورت همزمان با آغاز برنامه جامع توسعه شبکه ملی فیبر نوری در کشور اجرا می‌شود. انتظار می‌رود با اجرای این طرح، سرعت انتقال اطلاعات در شهرستان‌های گلستان به شدت بهبود پیدا کند و باعث تسریع در فرآیندهای اقتصادی و توسعه اجتماعی و فرهنگی منطقه شود.

براساس اطلاعات منتشر شده، این طرح با همکاری ستاد فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و همچنین دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و معاونت فنی و مهندسی سپاه پاسداران اجرا خواهد شد. همچنین، با توجه به اینکه گسترش شبکه فیبر نوری به افزایش تولید محتوا و خدمات دیجیتالی منجر خواهد شد، در این طرح تلاش برای ایجاد شرایط لازم برای تولید محتوای دیجیتالی و ارائه خدمات مرتبط نیز صورت خواهد گرفت.

به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساختی استان گلستان، با اتمام اجرای این طرح، تعداد ارتباطات پهن باندی در شهرستان‌های گلستان به ۱۱ هزار عدد افزایش خواهد یافت و سطح پوشش شبکه اینترنت در مناطق روستایی نیز تا ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت. این طرح در راستای تحقق اهداف برنامه جامع توسعه فناوری ارتباطات در کشور است و در راستای اجرای سیاست‌های دولت جهت توسعه فناوری‌های نوین و ارتقای سطح خدمات رایانش ابری در مناطق کم‌توسعه و روستایی اجرا می‌شود.

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search