سه شنبه, 22 فروردين 1402 08:40

همه چیز درباره پین‌های نوری الکترونیکی

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

وقتی نور از تقارن خارج می‌شود، قادر به نگه داشتن ذرات است. یک تیم از محققان دانشگاه های آکسفورد و گلاسکو، موفق به توسعه یک سیستم جدید پین‌های نوری الکترونیکی شده‌اند که از اصل انتقال جرم نوری بهره می‌برد. در این سیستم، نور به یک الیاف نوری خاص وارد می‌شود و به دلیل تقارن نامتقارن الیاف، نور از تقارن خارج شده و پین‌هایی را برای نگهداری ذرات ایجاد می‌کند

در این روش، یک ذره در معرض پین‌های نوری الکترونیکی قرار می‌گیرد و قادر است با تغییرات جرمی در جهت حرکت نور، از یک پین به پین دیگر منتقل شود. این فناوری در مهندسی بافت، بیومدیکال و بیوسنسز کاربرد دارد.

این پین‌های نوری الکترونیکی، باعث می‌شوند که ذرات مختلف از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها و سلول‌ها به راحتی تحت کنترل قرار بگیرند و به طور دقیق در مکان‌های مورد نظر قرار گیرند. به علاوه، این فناوری قابلیت کار با ذراتی را دارد که در حالت عادی با تلاش‌های معمولی نمی‌توان آن‌ها را کنترل کرد.

پین‌های نوری الکترونیکی، کاربردهای بسیاری در علوم زیستی و فیزیک دارد و می‌تواند به عنوان ابزار مفیدی برای بررسی و کنترل رفتار ذرات مختلف به کار رود. با استفاده از این فناوری، می‌توان به راحتی و با دقت بالا، ذرات را جدا کرده و با آن‌ها تعاملات بیولوژیکی مختلف را بررسی کرد. همچنین، پین‌های نوری الکترونیکی در پژوهش‌های مربوط به فیزیک ماده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در کل، پین‌های نوری الکترونیکی به عنوان یک فناوری نوین و قدرتمند، می‌توانند در بسیاری از زمینه‌های علمی و فنی مورد استفاده قرار گیرند و می‌توانند به راحتی با سایر فناوری‌های موجود در حوزه‌های مختلف ادغام شوند.

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search