سه شنبه, 15 فروردين 1402 06:10

چگونه گوگل داده های بیشتری را توسط کابل جدیدش در اقیانوس اطلس انتقال میدهد؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

گوگل اعلام نموده است کابل دونانت برنامه ریزی شده‌اش از ویرجینیا به فرانسه، 250 ترابیت در ثانیه را انتقال می‌دهد، که برای عبور از کتابخانه کنگره سه بار در ثانیه کافی است.

گوگل همچنین می‌گوید، کابل فیبر نوری دونانت که ایالات متحده آمریکا را با طی مسافت ۶۴۰۰ کیلومتری به فرانسه متصل می‌کند سریع‌ترین کابل در نوع خود است. شرکت اعلام نموده که این کابل حدود 250 ترابیت در ثانیه را انتقال میدهد، به اندازه‌ای سریع که تمام محتویات کتابخانه کنگره را از ویرجینیا به فرانسه در هر ثانیه سه بار مخابره کند.

این حدود 56 درصد سریعتر از کابل Marea فیس بوک و مایکروسافت است که می‌تواند حدود 160 ترابیت در ثانیه را بین ویرجینیا و اسپانیا منتقل کند.

شبکه‌های فیبر نوری با ارسال نور بر روی رشته های نازک شیشه کار می‌کنند. کابل جدید گوگل بسیار سریع است زیرا جفت فیبر بیشتری را حمل می‌کند. امروزه بیشتر کابل‌‌های زیردریایی دوربرد شامل شش یا هشت جفت فیبر نوری هستند. گوگل اعلام داشته کابل دونانت اولین کابلی است که شامل 12 جفت میباشد، به لطف فناوری جدید توسعه یافته توسط گوگل و ساب کام که کابل‌های زیر دریا را طراحی، تولید و اجرا می‌کند.

دونانت ممکن است برای مدت طولانی سریع‌ترین نباشد: غول فناوری ژاپنی NEC می‌گوید فناوری‌هایی دارد که کابل‌‌های زیردریایی دوربرد را با 16 جفت فیبر نوری فعال می‌‌کند. و Vijay Vusirikala، رئیس معماری شبکه و مهندسی نوری در گوگل، می‌‌گوید که این شرکت در حال بررسی کابل‌‌های 24 جفتی است.

افزایش کابل‌های بین قاره‌ای و افزایش ظرفیت آن‌ها، منعکس کننده رشد مستمر ترافیک اینترنت است. آن‌ها فعالان را قادر می‌سازند تا تظاهرات را به صورت زنده در کشورهای دور پخش کنند و به شرکت‌ها در خرید و فروش محصولات در سرتاسر جهان کمک کنند.

آتسوشی کوواهارا، مدیر NEC می‌گوید: «بسیاری از مردم هنوز بر این باورند که ارتباطات بین المللی از طریق ماهواره انجام می‌شود. این در سال 1980 درست بود، اما امروزه 99 درصد ارتباطات بین‌المللی زیردریایی است.

آنقدر ظرفیت اضافه می‌شود که در حال حاضر از تقاضا پیشی گرفته است. انیمیشن‌های ارائه شده در مقاله اخیر نیویورک تایمز، تعداد انفجارهای کابل‌های زیر دریا را از سال 1989 نشان می‌دهد. این رشد همچنان ادامه دارد. آلن مولدین از شرکت تحقیقاتی Telegeography می‌گوید که در حال حاضر تنها حدود 30 درصد از ظرفیت بالقوه مسیرهای کابلی زیردریایی عمده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search