دوشنبه, 28 شهریور 1401 11:23

بیست هزار میلیارد تومان در جهت توسعه فیبر نوری هزینه خواهد شد

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت توسعه فیبر نوری بیان کرد پروژه دولت غیر از این‌که زیرساخت‌ها و حمایت‌های حقوقی را فراهم می‌سازد از نظر اعتباری بیست هزار میلیارد تومان در سه سال آینده برای این حوزه اختصاص داده شده است.

نگاه دولت سیزدهم به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یک حوزه راهبردی بوده و می‌تواند خیلی از مشکلات کشور حتی مسائل اقتصادی را حل کند، اکنون بسیاری از کشورهای پیشرفته سی تا چهل درصد اقتصادشان در حوزه اقتصاد دیجیتال است و این نشان‌دهنده آن است که اگر ما بتوانیم توجه و فضا را برای فعالان اقتصادی در بخش خصوصی فراهم کنیم، به‌طورقطع دولت می‌تواند بسیاری از مشکلات حتی مشکلات اقتصادی را برطرف سازد.

بهره‌گیری از فناوری ارتباطات و اطلاعات برای ایجاد تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دیجیتال و بالا بردن بخش‌های گوناگون کشور یک نگاه اساسی است. وظیفه دولت آن است که فضایی را فراهم سازد تا موانع برطرف گردد تا بتوان زیرساخت‌ها و بخش‌های دیگر را با تزریق منابع مطمئن در حهت ارتقاء و توسعه فیبر نوری فراهم سازند. سعی دولت بر این است تا یک حرکت جهشی در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور و کاربردهای آن داشته باشد، به‌عنوان مثال طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها به عقیده این دولت زیرساختی حیاتی و اساسی برای توسعه ICT و اقتصاد دیجیتال است. در صورت داشتن زیرساخت پرسرعت به‌طورقطع تمام حوزه‌ها متحول خواهند شد و در آینده نیز به چنین زیرساختی نیاز خواهیم داشت.

در اوایل دهه نود تا قبل‌از آمدن 3G کسی نمی‌توانست تصور کند اپلیکیشن‌های امروز نیاز به‌سرعت بالاتر داشته باشند اما با ورود نسل سوم تلفن‌همراه و سرعت بالای اکوسیستمی جدید شکل گرفت و بسیاری از این اپلیکیشن‌هایی که الان به‌راحتی قابل‌استفاده هستند و با آمدن فیبر نوری و سرعت‌های بالا بطور قطع مشاغل جدیدی شکل خواهد گرفت که تا پیش‌از این به آن فکر نشده است.

در کنار فعالیت‌های دولت از فعالان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات این انتظار را داریم که از تمام ظرفیت استفاده کرده تا هرچه بیشتر و فعال‌تر بتوانیم مشکلات کشور را با این ابزار جدید در تمام حوزه‌ها نه‌تنها حل کرده بلکه در سطح بین‌الملل نیز حرفی برای گفتن داشته‌باشیم، وزیر ارتباطات بیان کرد: لازمه رسیدن به این مهم آنست که واحدهای دانش بنیان برای بالا بردن سطح کیفی خدمات تلاش کرده و از سوی دیگر ما نیز تلاش خواهیم کرد تا ارتباطات در سطح بین‌الملل توسعه یابد و بازاریابی و تعاملات شرکت‌ها با یکدیگر ازجمله موضوع‌های مهم در این عرصه است.

خبرگزاری ایسنا

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search