یکشنبه, 13 شهریور 1401 19:15

سرعت اینترنت چندبرابر خواهد شد

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

وزیر ارتباطات به لزوم استقاده از توان داخلی اشاره کرد و بیان کرد اگر می‌خواهیم بر مشکلات غلبه کنیم باید از ظرفیت بالای شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم و افزود با اجرای  طرح فیبر نوری منازل سرعت اینترنت را چند صد برابر خواهیم کرد.

برای استفاده امروزه باید از تمام ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ارتباطات مبتنی بر فیبرنوری استفاده کنیم و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان علاوه‌بر حل مشکلات داخلی نیز می‌توانیم به دیگر کشورها نیز صادرات داشته باشیم.

در مکان‌هایی که چند خط تولید محصولات ارتباظی داشته باشیم عمدتاً تجهیزات ارتباطی و مخابراتی مثل تولید سوئیچ، مدل دستگاه روتر برای اپراتورهای همراه و شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌ همراه خواهد بود.

هم‌اکنون تولیداتی که به‌صورت مونتاژ هستند امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد طراحی و تولید آن‌ها نیز در شرکت‌های داخلی انجام گیرد اگر به‌صورت مداوم و با برنامه کار کنیم قابلیت صادرات هم وجود خواهد داشت. تعداد زیادی از شرکت‌های صادرات به خارج از کشور در حوزه تجهیزات مخابراتی نیز هستند.

منطقه ویژه پیام با توجه به ظرفیتی که دارد می‌تواند به یکی از قطب‌های اقتصاد دیجیتال در کشور تبدیل گردد و نگاه و راهبرد اصلی دولت سیزدهم ایجاد شبکه پرسرعت با کیفیت و امن برای مردم در تمام مناطق است که در این زمینه تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد.

رویدادی که باید برای ارتقاء سرعت شبکه در نظر گرفته شود بحث طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست که به خانه‌ها و ادارات فیبرنوری انتقال گیرد تا از سرعت و اینترنت چند صد برابری بهره مند گردند تا مردم در استان‌ها سرعت‌های چند صد مگابایت بر ثانیه را تجربه ‌کنند، که این کار شبکه تلفن‌همراه را هم ارتقاء می‌دهد و پیش‌زمینه اینترنت نسل پنجم خواهد بود که فیبر نوری تا پای آنتن‌ها و بی تی اس ها برود و عملاً فیبر در همه‌جای شهر گسترش می‌یابد درصورتی‌که اینکار زمان‌بر خواهدبود.

این طرح بنیادی تا پایان دولت سیزدهم برای حداقل هشتاد درصد خانوارهای فیبرنوری اجرایی می‌گردد. در حوزه ارتباطات تقویت شبکه تلفن‌همراه در مسیرهای منتهی به مرز و خود مرزها با سایت‌های سیار اپراتورهای همراه تدابیر اندیشیده شده که در یکی از مرزها که بیشترین جمعیت را دارد تجهیزاتی قرار است نصب گردد که هم‌زمان برای هزار نفر اینترنت ارائه گردد و این اقدام در مرز مهران صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search