سه شنبه, 17 آبان 1401 09:51

شش ماهه نخست 1401 با رشد 20 درصدی پوشش فیبرنوری روبه رو بودیم

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

طبق بیانات مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعداد خانوارهای تحت پوشش شبکه مبتنی بر فیبرنوری در پابان شهریور سال جاری نسبت به اسفند سال گذشته با رشد 20درصدی روبه رو بوده است.

این رشته های شفاف معروف به فیبرنوری بخش مهمی از تجهیزات ارتباطاتی زیرساخت را در جهان به خود اختصاص داده اند.در سالهای گذشته در بخش ارتباطات ثابت ایران به کار گرفته شده ADSLها بوده اند و فناوری مبتنی بر فیبرنوری یا FTTXهم سهمی کمتر را به خود اختصاص داده است.

دولت با سرمایه گذاری خود بیش از 70 هزار کیلومتر فیبر را برای اتصال شهرهای مختلف کشور به یکدیگر فراهم کرده است، اما هنوز در داخل شهرها ساختمان های مسکونی و تجاری کشور به تجهیزات قدیمی متکی هستند و این نوع شبکه ها علی رغم گستردگی زیاد توانایی کمی برای سازگاری با فناوری های  جدید و استفاده از پهن باند را دارد.

طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی تا سال 1401 باید 80 درصد خانوارها و 100درصد کسب و کارها با متوسط سرعت 25 مگابیت برثانیه به پهن باند ثابت بر بستر فیبرنوری شکل گیرد.

از زمان شروع دولت سیزدهم عیسی زارع پور به موضوع توسعه اینترنت ثابت تاکید داشته و برای توسعه ارتباطات ثابت و دسترسی عموم مردم در سراسر کشور به شبکه امن،پایدار، پرسرعت و ارزان یک عزم و اراده ملی شکل گیرد واین نهضت بزرگ باید در تمام کشور اجرایی گردد.

مدیر رگولاتوری اظهار داشت:در شش ماهه ابتدایی سال 1401در رگولاتوری 14هزار و319 خانوار تحت پوشش شبکه مبتنی بر فیبرنوری قرار گرفته است.

همچنین براساس آمارهای موجود در مجموع تا پایان شهریور سال جاری 87هزار و 34خانوار در منطقه رگولاتوری، تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته این درحالی است که این آمار تا پایان سال جاری 72هزار و715خانواررا شامل شده است.

در پنج ماهه ابتدایی سال جاری 630 روستا در حوزه ارائه خدمات ثابت، سیار و خدمات عمومی اجباری پایش و مشکلات موجود شناسایی و رفع شده است.

خبرگزاری ایسنا

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search