دوشنبه, 22 آذر 1400 10:51

قطع فیبر نوری 430 گیگابیت از ظرفیت پهنای باند را مختل ساخت

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

قطع سگمنت دوم فیبرر نوری،430 گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات زیر ساخت را از دسترس خارج کرده اما برای رفع این مشکل ظرفیت های جایگزین در حال تامین است.

براساس اظهارات سهراب آغ بیات معاون فنی شرکت ارتباطات زیر ساخت طی روزهای اخیر به علت قطع سگمنت دوم فیبر های دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات، 430 گیگابیت ا ظرفیت پهنای باند بین الملل با اختلال درگیر شد و از دسترس کاربران خارج شد.

شرکت ارتباطات زیرساخت، با توجه به قطع این مسیر دریایی و زمان بر بودن بازیابی مجدد آن اقدامات فوری برای تامین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار قرار گرفته و به زودی ظرفیت های جدید برای تامین این بخش از ترافیک آماده بهره برداری می شود.

شرکت جدیدی که به تازگی به منظور برقراری اتصال کشورهای خاورمیانه به یکدیگر و به شرق و غرب اروپا با استفاده از آخرین فناوری فیبر نوری از سوی شورای همکاری های خلیج فارس، با نام شرکت بین المللی GULF BRIDGE تاسیس و شروع به کار کرده است.

در اکتبر سال 2008 در دوبی خبر اتصال کشورهای منطقه خلیج فارس از طریق شبکه زیر دریایی مطمئن و پیشرفته نخستین بار در زمان برگزاری نمایشگاه جیتکس اعلام گردید.

شرکت های بین المللی Knowledge Venture، المدار تلکام و METEL و شرکت British Telecom با حمایت و دانش روز دنیا به پشتیانی از این شرکت پرداخته است.این شرکت از اولین روزهای شروع به کار به یک شرکت بزرگ در زمینه راه اندازی کابل های فیبرنوری زیردریایی در منطقه خلیج فارس و بهره برداری آن در سال 2011 را هدف گذاری کرده است.

دلیلی که باعث شده به راه اندازی این کابل فیبر نوری زیر دریایی اندیشیده شود، قطعی فیر نوری منطقه در فوریه سال 2007 که نیاز به یک زیر ساخت ارتباطی امن و مطمئن برای منطقه خلیج فارس آشکار ساخته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search