یکشنبه, 14 آذر 1400 11:28

دسترسی به اینترنت پرسرعت و ارزان نیازمند چه چیزی است؟

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

با توجه به اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت تغییر موازنه شبکه ارتباطی کشور از ارتباطات سیار به ارتباطات ثابت، متاسفانه ریل گذاری ارتباطی در یک دهه اخیر به سمتی در حال حرکت است که کفه ترازوی توسعه شبکه همراه سنگین تر از شبکه ثابت بوده است.

برای اینکه این قدم رشد پیدا کند به شبکه امن، پایدار، پرسرعت و ارزان نیاز است. این روزها مسولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بزرگترین مشکل اینترنتی کشور را، عدم توسعه ارتباطات ثابت بیان می کنند و بر این باورند که رفع مشکلات و اختلالات اینترنتی و در حالی که در سال های گذشته اینترنت همراه توانسته از اینترنت ثابت پیشی بگیرد، لازم است تغییرات اساسی در حوزه ثابت اتفاق بیفتد.

اینترنت های ADSL که کاربران خود را دارند جزو قدیمی ترین سرویس های اینترنت در جهان هستند و می توان روی خطوط تلفن ثابت، بدون نیاز به کابل کشی و نصب خطوط جدید، اتصال اینترنت ADSL را ایجاد کرد.

اینترنت های ADSL ارزان و نسبت به انواع دیگر اینترنت پهن باند راه اندازی سریع و ساده تر است، اما می تواند محدودیت هایی از جمله سرعت دانلود کمتر از 24 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود کمتر از دو مگابیت روبه روست.

یکی از انواع جدید اینترنت ثابت، فیبر نوری(FTTX) مبتنی بر کابل های فیبر نوری است که از کابل های مسی خطوط تلفن استفاده نمی کند و کابل های فیبر نوری انتقال دهنده اطلاعات هستند. به دلیل استفاده اینترنت فیبر نوری از سیگنال های نوری، کیفیت بیشتری نسبت به ADSL دارند و یک کیفیت را بدون در نظر گرفتن فاصله کاربر تا سرویس دهنده ارائه دهد و سرعت آپلود یک گیگابیت ارائه می شود. به همین جهت هم تاکید مسولان ضرورت بر توسعه فیبر نوری در کشور است.

نخستین راهبرد در این زمینه، توسعه دسترسی به شبکه پرسرعت داخلی تا دورافتاده ترین نقاط کشور است، دومین راهبرد در دور جدید وزارت ارتباطات توسعه خدمات هوشمند است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search