6 نکته مهم در نصب و راه اندازی کابل دراپ فیبر نوری

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
نکات نصب کابل دراپ فیبر نوری

نصب و راه اندازی کابل دراپ فیبر نوری اهمیت بسیاری دارد و هر مرحله از نصب باید کاملا دقیق و توسط متخصصان انجام شود. در این مقاله به بررسی کلی نصب و راه اندازی کابل های دراپ فیبر نوری می‌پردازیم برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

قبل از نصب و راه اندازی کابل‌های فیبر نوری لازم است ابتدا دو امر بسیار مهم را انجام دهید. این امور عبارت‌اند از:

1- بررسی محل نصب کابل فیبر نوری

برای نصب کابل دراپ فیبر نوری ابتدا باید مطمئن شوید که آن منطقه تحت پوشش فیبر نوری مخابرات هستند یا خیر. برای اطلاع از این امر تنها کافی است با مخابرات تماس بگیرید. اگر منطقه شما تحت پوشش فیبر نوری مخابرات بود می‌توانید برای نصب کابل فیبر نوری اقدام کنید.

بررسی محل نصب کابل فیبر نوری

2- انتخاب روش اتصال مناسب

برای اتصال کابل‌های فیبر نوری دو روش وجود دارد. یکی پیوند ذوبی و دیگری پیوند مکانیکی است. ثابت شده است که اتصال فیوژن یک اتصال با کیفیت بالا با تلفات درج و بازتاب کم ارائه می‌دهد. با این حال، هزینه‌های اولیه، هزینه‌های تعمیر و نگهداری و سرعت پایین نصب اتصال فیوژن مانع از وضعیت آن به عنوان راه حل ترجیحی در بسیاری از موارد می‌شود.

اتصال مکانیکی به طور گسترده در نصب کابل‌های فیبر نوری در اغلب کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا اتصال مکانیکی را می‌توان در مزرعه با استفاده از ابزارهای دستی ساده و اسپلایسر مکانیکی ارزان در عرض 2 دقیقه به پایان رساند.

روش اتصال کابل های فیبر نوری

بایدها و نبایدهای نصب کابل فیبر نوری

نصب و راه اندازی کابل‌های فیبر نوری می‌توانند دشوار باشند به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم برای نصب آن‌ها از کارشناسان و متخصصان مربوط به این حوزه کمک بگیرید. اما چه خودتان بخواهید این کابل‌‎ها را نصب کنید چه کارشناسان باید چندین نکته را در نظر بگیرید. این نکات عبارت‌اند از:

  • یک برنامه نصب ایجاد کنید تا مکان مورد نیاز تجهیزات، الزامات آزمایش و مشکلات احتمالی یا نگرانی‌های ایمنی را یادداشت کنید.

  • قبل از اتصال کانکتور و فیبر نوری از تمیز و بی‌گرد و خاک بودن آنها اطمینان حاصل کنید، زیرا که وجود ذره‌ای گرد و خاک می‌تواند سیگنال نوری را مسدود کند.

  • از روان کننده برای افزایش دوام و به حداقل رساندن شکستگی هنگام نصب کابل دراپ فیبر نوری در لوله‌ها استفاده کنید.

  • نباید از شعاع خمش کابل فیبر نوری تجاوز کنید، این کار می‌تواند فیبر نوری شما را در معرض آسیب و شکستگی قرار دهد.

  • قبل از راه اندازی و نصب حتما کابل فیبر نوری را آزمایش و تست کنید، در صورتی که متوجه مشکلی در کابل فیبر نوری شدید نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

  • برای به حداقل رساندن شکستگی و سایر مشکلات احتمالی، برای نصب به متخصصان آموزش دیده تکیه کنید. برای این کار می‌توانید از شرکتی که فیبر را از آن تهیه کرده‌اید کمک بگیرید. این شرکت‌ها اغلب ارائه دهنده انواع خدمات فیبر نوری نیز می‌باشند.

نکات نصب و راه اندازی کابل فیبر نوری

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search