چگونه یک آداپتور فیبر نوری مناسب انتخاب کنیم؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

آداپتورهای فیبر نوری (به عنوان کوپلر فیبر نوری نیز شناخته می‌شوند) برای اتصال دو کابل نوری به یکدیگر طراحی شده‌اند. آن‌ها ممکن است دارای یک کانکتور فیبر تک (سیمپلکس)، کانکتور فیبر دوگانه (داپلکس) یا گاهی اوقات چهار کانکتور فیبر (چهارگانه) باشند.

از آداپتور فیبر نوری می‌توان برای برقراری همزمان اتصالات بین چند دستگاه استفاده نمود و به طور گسترده در ابزارهای توزیع فیبر نوری (ODFs) استفاده می‌شوند و عملکرد برتر، پایدار و قابل اعتماد را ارائه می‌دهند.

آداپتور فیبر نوری چیست

ویژگی های آداپتور فیبر نوری

فیبرهای نوری توسط یک آداپتور به یکدیگر متصل می‌شوند تا از حداکثر اتصال بین کانکتورهای نوری اطمینان حاصل شود.

آداپتورهای نوری اتصال بین صفحات APC را فراهم می‌کنند. آداپتورهای داپلکس برای افزایش اتصالات و کاهش فضای مصرفی بسیار کاربرد دارند.

انواع آداپتور فیبر نوری

از آنجایی که انواع کانکتور فیبر متنوع وجود دارد، آداپتور فیبر نوری نیز انواع مختلفی دارد.

نوع کانکتور در هر دو انتهای آداپتور فیبر نوری ویژگی اصلی آداپتور فیبر نوری است. با توجه به اینکه کانکتورهای دو سر آداپتور فیبر یکسان یا متفاوت هستند، انواع آداپتور فیبر نوری به شرح زیر است:

آداپتورهایی که اتصال دهنده ها در هر انتها یکسان هستند:
  • LC-LC
  • SC-SC
  • ST-ST
  • FC-FC
  • MPO-MPO
انواع آداپتور فیبر نوری آداپتورهایی که اتصال دهنده ها در هر انتها متفاوت هستند:
  • LC-SC
  • LC-ST
  • LC-FC
  • SC-ST
  • SC-FC
  • FC-ST

علاوه بر این، بر اساس حالت های مختلف انتقال فیبر و هسته های فیبر درج شده، آداپتورهای نوری را می توان به آداپتورهای فیبر نوری سیمپلکس/داپلکس و آداپتورهای فیبر نوری سینگل مود/مالتی مود نیز تقسیم کرد.

نکات مهم در خرید آداپتور های فیبر نوری

همانگونه که توضیح دادیم اقسام مختلفی از آداپتورهای کابل فیبر نوری وجود دارد که ممکن است از نظر ظاهری یکسان به نظر برسند. عوامل بسیاری ممکن است در مورد نحوه انتخاب آداپتور فیبر نوری شما را دچار سردرگمی کند، در این بخش به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین آداپتور فیبر نوری را تهیه کنید. تنها کافی است به این 3 نکته توجه کنید.

1. نوع کابل فیبر را قبل از خرید مشخص کنید:

اگر نیاز به اتصال دو نوع کابل فیبر مختلف دارید، به یک آداپتور فیبر نوری هیبریدی نیاز دارید.

2. جنس روکش مناسب‌تری را انتخاب کنید:

مواد اصلی روکش آداپتورهای فیبر نوری فلز و سرامیک است. ثابت شده است که روکش ساخته شده از سرامیک بهتر از روکش ساخته شده از فلز است زیرا ساختار سرامیکی، بسیار محکم‌تر و پایدارتر از روکش فلزی است. مواد فلزی به راحتی تغییر شکل می دهند؛ از این رو آداپتور فیبر نوری ساخته شده از سرامیک برای ایجاد یک اتصال محکم مساعدتر است.

راهنمای انتخاب آداپتور فیبر نوری مناسب

3. تلفات آداپتور فیبر نوری را در نظر بگیرید:

تلفات عبوری آداپتور فیبر نوری به تضعیف توان نوری ناشی از آداپتور اشاره دارد. تلفات عبوری عمدتاً به دلیل انحراف هنگام اتصال دو فیبر نوری ایجاد می‌شود. اگر دو فیبر نوری در یک راستا قرار گیرند، انحراف صفر خواهد بود، پس در نتیجه تلفات عبوری و میزان افت شبکه فیبر نوری بسیار کم خواهد بود.

با این حال، در فرآیند اتصال واقعی آداپتور فیبر نوری، عدم بروز افت و تلفات بعید بنظر میرسد. زیرا اتصال ایده‌آل فیبر تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله خواص فیزیکی خود فیبر و دقت ساخت قرار خواهد گرفت. بنابراین، انتخاب یک سازنده قابل اعتماد آداپتور فیبر نوری برای اطمینان از حداقل تلفات عبوری بسیار مهم است.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search