پیگتیل فیبر نوری چیست؟ انواع آن را بشناسید

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

پیگتیل فیبر نوری از دسته تجهیزات پسیو شبکه‌های فیبر نوری هستند که در پروژه‌های FFTH کاربردهای بی‌شماری دارند. همچنین از نوع ضد آب پیگتیل های فیبر نوری نیز در پروژه‌های OUTDOOR استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول با ما همراه باشید.

پیگتیل فیبر نوری از یک کانکتور و کابل فیبر نوری تشکیل شده است. سمت کانکتور این کابل‌ها به تجهیزات وصل شده و سمت دیگر آن با کابل‌های فیبر نوری فیوژن می‌شود. به عبارت دیگر پیگتیل فیبر نوری پایانی برای اتصال مکانیکی می‌باشد.

پیگتیل های فیبر نوری در صورت کیفیت بالا و روش صحیح فیوژن می‌توانند خدمات بی‌نظیری در تجهیزات مدیریت فیبر نوری مانند ODF، جعبه ترمینال فیبر و جعبه توزیع ارائه دهند.

انواع پیگتیل فیبر نوری

پیگتیل فیبر نوری را به دو صورت می‌توانیم دسته بندی کنیم. به طور کلی پیگتیل‌های فیبر نوری را بر اساس نوع فیبر و نوع کانکتور آن‌ها دسته بندی می‌کنند. در ادامه با انواع پیگتیل فیبر نوری بیشتر آشنا میشوید:

دسته بندی پیگتیل بر اساس کانکتور

با توجه به انواع مختلف اتصال کابل پیگتیل و یا کانکتورهای پیگتیل، پیگتیل LC، پیگتیل SC، پیگتیل ST، پیگتیل FC، پیگتیل MT-RJ، پیگتیل E2000 و غیره وجود دارد. با ساختار و ظاهر متفاوت، هر کدام از آنها در کاربردها و سیستم‌های مختلف مزایای خاص خود را دارند. بیایید برخی از موارد پرکاربرد را مرور کنیم.

پیگتیل با کانکتور SC:

کانکتور کابل پیگتیل SC یک کانکتور جداکننده غیر نوری با آلیاژ ضد زنگ 2.5 میلی متری است. این نوع پیگتیل یکی از محبوب‌ترین انواع آن می‌باشد که در زمینه‌های گسترده‌ای کاربرد دارد. از کاربردهای پیگتل های فیبر نوری با کانکتور SC می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قابل استفاده در شبکه‌های محلی
  2. قابل استفاده در شبکه‌های گسترده
  3. قابل استفاده در سیستم‌های مخابراتی
  4. قابل استفاده در صنایع پزشکی
  5. قابل استفاده در حسگرها

پیگتیل با کانکتور FC:

پیگتیل فیبر نوری FC از مزایای بدنه فلزی اتصالات نوری FC بهره می‌برد که دارای ساختار نوع پیچی و فرول‌های سرامیکی با دقت بالا است. این نوع پیگتل و محصولات مرتبط با آن به طور گسترده برای کاربردهای عمومی استفاده می‌شود.

پیگتیل با کانکتور ST:

کانکتور ST pigtail محبوب‌ترین کانکتور برای استفاده در شبکه‌های محلی می‌باشد. دارای یک حلقه بلند به قطر 2.5 میلی متر است که از سرامیک، آلیاژ ضد زنگ یا پلاستیک ساخته شده است.

دسته بندی پیگتیل بر اساس نوع کابل

پیگتیل های فیبر نوری را می‌توان بر اساس نوع کابل آن‌ها نیز دسته بندی کرد. دسته بندی پیگتیل‌ها بر این اساس عبارت‌اند از:

مالتی مود (MULTI MOOD):

پیگتیل‌های فیبر نوری را می توان به فیبر تک حالته (سینگل مود) و چند حالته (مالتی مود) تقسیم کرد. پیگتیل های فیبر نوری مالتی مود از کابل‌های فیبر چند حالته توده 62.5/125 میکرون یا 50/125 میکرون استفاده می‌کنند.

سینگل مود (SINGLE MOOD):

در کابل‌های فیبرنوری پیگتیل سینگل مود از کابل فیبر تک حالته 9/125 میکرون استفاده می‌شود.

تفاوت پیگتیل فیبر نوری و پچ کورد فیبر نوری

پیگتیل فیبر نوری تنها دارای یک کانکتور می‌باشند؛ اما پچ کوردهای فیبر نوری در دو طرف خود کانکتور دارند. این شایع‌ترین تفاوت بین پیگتیل‌های فیر نوری و پچ کوردها می‌باشد. به عبارت دیگر اگر پچ کوردهای فیبر نوری را از وسط به دو قسمت تقسیم کنیم دو عدد پیگتیل حاصل می‌شود.

نصب پیگتیل های فیبر نوری

پیگتیل‌های فیبر نوری از پرکاربردترین تجهیزات پسیو در شبکه‌های فیبر نوری به شمار می‌رود. در صورت نصب صحیح از این کابل‌ها می‌توان در شبکه‌های محلی، شبکه‌های گسترده، سیستم‌های مخابراتی، حسگرها و... استفاده کرد. اما اگر مراحل نصب پیگتیل فیبر نوری با مشکل مواجه شود باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن‌ها می‌شود.

همانطور که دریافتید نصب این کابل‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است به همین دلیل بهتر است برای نصب پیگتیل فیبر نوری از یک متخصص کمک بگیرید.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search