چهارشنبه, 06 ارديبهشت 1402 10:28

تاثیر فناوری‌های هوش مصنوعی بر مراکز داده

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

افزایش تقاضای جهانی داده و فشاری که به مراکز داده وارد می‌شود بسیار زیاد است. برای برآوردن نیازهای داده، هوش مصنوعی، ابر، یادگیری ماشین و همه فناوری‌های همتای خود، باید یا سایت‌های جدید ساخته شود و یا پیامدهای انتقاد پایداری را بررسی نمایید یا کارایی خود را بهبود ببخشند. جف کاروانا، رئیس مؤسسه‌ی دانش infosys می‌گوید: هوش مصنوعی و اتوماسیون ثابت کرده که ابزار قدرتمندی در مدیریت ظرفیت کارهاست.

کارمندان را از کارهای وقت‌گیر و پیش‌پا افتاده رها ساخته و به آن‌ها اجازه می‌دهد بر روی کاری که به‌درستی به انسان نیاز دارد تمرکز کنند در واقع نظرسنجی اخیر شرکت INAP نشان داد 81 درصد از متخصصان فناوری اطلاعات پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال 2025 اکثر وظایف مرکز داده و شبکه کاملاً خودکار خواهد بود.

موارد استفاده کلیدی از هوش مصنوعی در اتوماسیون محل کار شامل استقرار تجزیه‌وتحلیل در پیش‌بینی، به دست آوردن آگاهی‌ها و بهبودهای عملیاتی و استفاده از داده برای شناسایی ناکارآمدی‌ها یا نقاط معیوب در سامانه است. این عملکرد هوش مصنوعی یک کاربرد دیگر و تا حدودی غیرمنتظره نیز دارد.

یکی از اعضای تیم توسعه بازار مرکز داده Comm Scops بیان می‌کند که در مرکز داده هوش مصنوعی برای هدایت برنامه‌های امنیتی مانند بررسی خودکار دما، مجوز بدون لمس و نظاره بر ترافیک بکار می‌رود. توانایی پیش‌بینی هوش مصنوعی علاوه‌بر استانداردهای ایمنی می‌تواند برای بهبود تعداد دیگر از فرایندهای مرکز داده نیز استفاده شود.

هوش مصنوعی و حجم کاری سطوح کارکنان چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد؟

یکی از پیامدهای افزایش اتوماسیون اغلب کاهش سطح کارکنان است یکی از بزرگ‌ترین مزایای هوش مصنوعی توانایی آن در کاهش نیاز به کارهای دستی است. اما سؤالی درمورد این‌که چگونه این کار بر سطوح کارگران تأثیر می‌گذارد مطرح است معتقدند که هوش مصنوعی سطح کارکنان مرکز داده را کاهش می‌دهد.

از میان شرکت‌کنندگان در نظرسنجی 34 درصد معتقد بودند که ظرف پنج سال آینده کاهشی درسطح وجود خواهد داشت درصورتی‌که 43 درصد دیگر این کاهش را نه برای سال آینده عنوان کردند. اما نگرانی از این‌که هوش مصنوعی جایگزین توانایی‌های انسان می‌شود تا حد زیادی در شرایط کنونی بی‌اساس است.

یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل تانجو بیان می‌کند: ماشین‌ها به‌سادگی نمی‌توانند در همه ابعاد جایگزین انسان‌ها گردند اگرچه مطمئناً در بخش‌هایی ماشین‌ها بسیار بهتر از انسان‌ها عمل می‌کند و عجیب نیست که خیلی از مراکز داده به دلیل کارآمدی بیشتر رویه‌های ایمنی و پیشرفته‌تر، انعطاف‌پذیری بالاتر و پیش‌بینی آینده بهتری با فناوری اطلاعات هوش مصنوعی در آن سرمایه‌گذاری بیشتری انجام می‌دهند.

همچنین وی تأکید می‌کند یکپارچه‌سازی برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی یک روند مستمر برای مرکز داده بود و ما هیچ نشانه‌ای از کاهش آن نمی‌بینیم.

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search