سه شنبه, 16 اسفند 1401 07:31

فیبرهای نوری پنچره ملی را به 93درصد دستگاه های دولتی رساندند.

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند خبرداد و بیان کرد: راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند آرزویی بود که در قدم اول راه‌اندازی شد و حدود نود و سه درصد دستگاه‌ها به این پنجره متصل هستند و حدود سه هزار خدمت هم از این طریق به مردم ارائه می‌شود.

این اتفاق بزرگ در نهمین همایش سالانه بانک‌داری الکترونیک و نظام‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه‌ای است که همه عرصه زندگی انسان‌ها را به خود اختصاص داده است و انقلابی را در همه حوزه‌ها ایجادکرد.

این پنجره ملی به‌ سرعت تغییراتی را به نفع مردم ایجاد کرده و در حوزه‌های مختلف هم انقلاب صنعتی را مطرح کرده است که همه توسط ابزارهای نوین ارتباطی ایجاد شده است.

در دولت سیزدهم هم درک صحیحی از این موضوع وجود دارد که براساس تأکیدات و تکالیفی که ارائه‌شده است اقتصاد دیجیتال را باید دنبال کنیم و در این دولت کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده تا موانع موجود در زمینه اقتصاد دیجیتال را برطرف کند و ظرفیت‌های خوبی را در دولت برای رفع موانع ایجاد کند.

سهم اقتصاد دیجیتال در ایران در زمان شروع دولت حدود 6.4 درصد بود که اکنون به 7.4 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود زودتر از برنامه توسعه کشور که گفته شد، تا 1404 این عدد به ده درصد برسد تا پایان دولت بتوانیم به سهم مقرر شده برسیم.

هدف‌گذاری مهم در این زمینه، پروژه فیبر نوری منازل است که مقرر شده تا پایان دولت سیزدهم 80 درصد جمعیت کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و دو و نیم میلیون نفر تحت پوشش قرار دارند و در نظر داریم سال آینده به ده میلیون نفر برسانیم.

نزدیک به نود درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند که در ابتدای این دولت هشتاد درصد و در ماه‌های اخیر روستاهای زیادی به این شبکه متصل گردیده و در نظر داریم تا پایان شهریور سال آینده همه روستاهای بالای بیست خانوار به شبکه متصل شوند.

با اشاره به اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تأکید شد که هدف‌گذاری تا پایان سال 1402 همه خدمات دولتی از این طریق ارائه گردد و تنها 20 درصد به‌صورت هوشمند ارائه گردد و این یک امکان برای مردم است، همچنین در یک ‌سال گذشته شش پرتاب ماهواره موفق داشته‌ایم که در تاریخ فضایی کشور بی‌سابقه بوده است .

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search