یکشنبه, 07 اسفند 1401 12:24

زنجیره بومی سازی تولید فیبرنوری در کشور تکمیل گردید.

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

رویداد تبیین ظرفیت‌ها و چالش‌های تولید تار نوری در کشور با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های فعال حوزه فیبر نوری در محل پژوهشگاه ICTبرگزار شد.

از جمله اهداف برگزاری این رویداد به کمک به توسعه بازار فیبر نوری کشور، حمایت از بومی‌سازی تولید فیبرهای نوری به جهت تأمین نیاز صنعت کابل‌سازی داخل کشور، کمک به جذب منابع مالی به‌منظور سرمایه‌گذاری در تولید بومی تار نوری و زنجیره تأمین مواد اولیه می‌توان اشاره کرد.

همچنین تأمین و توسعه فناوری‌های پایه مورد نیاز تولید فیبر نوری و زنجیره تأمین مواد اولیه، فرهنگ‌سازی توسعه شبکه‌های مخابرات نوری از دیگر اهداف رویداد بود.

در این رویداد به وظایف دولت در کمک به توسعه این طرح اشاره شد و همچنین بیان شد: اصلی‌ترین وظیفه دولت در این طرح تأمین مالی، مقررات عمده‌فروشی، تسهیل‌گری، استانداردسازی و تولید داخل است و اوج کار پروژه فیبر نوری در سال 1402 و سپس 1403 است.

از دیگر وقایع رویداد به امضا رسیدن تفاهم نامه همکاری در جهت توسعه بومی سازی فیبر نوری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری، کانون زنجیره‌ی ارزش سیلیکان و کانون هماهنگی دانش و صنعت و بازار فاوا سندیکای صنعت مخابرات ایران بود.

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search