سه شنبه, 22 آذر 1401 08:59

اقدامات کشور نروژ در زمینه کابل های فیبرنوری زیردریایی

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

کشور نروژ برای تقویت کابل‌های فیبر نوری زیردریایی و زیرساخت دیجیتالی اقداماتی راانجام داد. که برای تولید نفت و گاز در کشور نروژ بسیار حیاتی است. در پی خراب‌کاری اخیر در خطوط لوله نورد استریم، تقویت سازی را شروع کرد.

دولت نروژ چهل و سه میلیون کرون( 4.3 میلیون دلار) برای خریداری کردن این فناوری جدید هزینه نموده است. که شناسایی تهدیدهای متوجه کابل‌های فیبر زیردریایی بررسی آن‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد و همچنین این پول برای خرید تجهیزات استفاده می‌گردد که می‌تواند اختلالات خدماتی مثل ماهواره‌ها، جی‌پی‌اس ها را در فلات قاره‌های نروژ کشف کنند.

پروژه‌های انرژی ازجمله مزارع بادی دریایی و سکوهای تولید نفت و گاز نیاز به کابل‌های قدرت با طول زیاد دارند که در سال 2006و2007 کابل‌های زیردریایی بین نروژ و هلند با مسافت 580 کیلومتر نصب شده است که جزو طولانی‌ترین مسیرهای کابل‌های زیردریایی محسوب می‌گردد این کابل‌ها دارای ولتاژهای 450 کیلو ولت مستقیم و توان 700 مگاوات بوده و یک فیبر نوری با سنسور توزیع دما در طول این کابل ها قرار دارد که به جهت ارتباطات بکار گرفته می‌شود.

تا قبل‌از آن رکورد طولانی‌ترین کابل قدرت مربوط به کابل‌های 123 کیلوولت و 75 مگاوات بود که یک حوزه نفت و گاز دریایی سفارش داده بود.

از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین سطح آمادگی بالا رفت و پس‌از وقوع انفجارها در سیستم خطوط لوله گازی نورد استریم در دریای بالتیک طرح زیرساخت نفت و گاز دریای شمال تقویت شده است.

محدودیت‌هایی علیه صادرات سوخت فسیلی نروژ به بزرگ‌ترین تأمین کننده گاز طبیعی برای اروپا تبدیل گردیده است که کابل‌های زیردریایی بخش مهمی از زیرساخت‌های دیجیتال تأسیسات نفت و گاز فراساحلی هر کشور هستند و تدابیر جدیدی که امروز خدمات مخابراتی را بهبود خواهد بخشید و بر کنترل تهدیدهای احتمالی کمک می‌کند.

خبرگزاری ایسنا

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search