سه شنبه, 08 شهریور 1401 07:16

فیبرنوری باعث افزایش 40 درصدی اینترنت بین الملل شد

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

زیرساخت ترانزیت داده‌های کشور از مرز شش ترابیت در ثانیه عبور خواهد کرد. همان گونه که آگاهی دارید برقراری ارتباطات بین‌الملل  و داخل کشور از طریق زیرساخت شبکه ملی اطلاعات صورت می‌گیرد از لایه‌های هسته زیرساخت شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان یک شبکه مادر مخابراتی نیز تعبیر شده است.

شرکت ارتباطات زیرساخت تنها متولی شبکه‌های مخابراتی در کشور است که ظرفیت هفتاد هزار کیلومتری فیبر نوری، سیصد ایستگاه فیبر نوری، سی و چهار ترابیت بر ثانیه ظرفیت انتقال، بیست و چهار ترابیت بر ثانیه ظرفیت IXP است اما بااین‌همه نیازمند تحول هستیم.

افزایش ظرفیت انتقال تا صد و بیست ترابیت بر ثانیه در ابتدای تشکیل شرکت زیرساخت در تداعی دولت سیزدهم ظرفیت انتقال کشور به سی ترابیت بر ثانیه رسید. دولت سیزدهم با تکیه ‌بر شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور این ظرفیت را طی چهار سال به صد و بیست ترابیت بر ثانیه افزایش داد.

در گام‌های نخست این پروژه‌ها تا پایان سال 1401 ظرفیت انتقال کشور را از حدود سیصد ترابیت بر ثانیه به حداقل شصت ترابیت بر ثانیه افزایش دادند یعنی افزایش دو برابری ظرفیت انتقال در کمتر از هجده ماه.

تبدیل شدن به هاب ترانزیت منطقه

مرداد هزار و چهارصد ظرفیت ترانزیت ترافیک داده به 1.3 ترابیت بر ثانیه رسید و اکنون در آستانه یک‌سالگی این دولت با رشد تقریباً هفتاد و هفت درصدی به 2.3 ترابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده و همچنین پیش‌بینی می‌گردد تا پایان این دولت به مرز شش ترابیت بر ثانیه نیز برسیم.

یکی از پروژه‌های مهم دولت سیزدهم راه‌اندازی قطب مراکز داده در حداقل سه‌نقطه از کشور است در این سه‌نقطه مرکز داده‌ای با حداقل سه هزار رک با مشارکت حداقل پنج شرکت خصوصی راه‌اندازی شد. که این مراکز به توزیع و محلی‌سازی ترافیک در کشور و کاهش وابستگی به مراکز داده در تهران به‌شدت کمک خواهد کرد. پروژه‌های نوسازی که جهت اجرای سریع پروژه‌ها شبکه با هدف مقابله با فرسودگی شبکه‌های مادر مخابراتی است افزایش هزینه‌های بخش ارتباطی در سالیان گذشته را که منجر به کاهش سرمایه‌گذاری در توسعه شبکه به‌ویژه در زمینه برق و نیرو بوده امکان‌پذیر ساخته و این توسعه و نوسازی شبکه در سی و پنج نقطه از کشور و توسعه شبکه،  بهسازی شبکه برق، زیرساخت و راه‌اندازی مرکز سوم و تنوع‌بخشی به مسیرهای ارتباطی با هدف ارتقای پدافند غیرعامل از پروژه‌های مهم شرکت زیرساخت در دو سال آینده است.

خبرگزاری مهر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search