پچ پنل پرتراکم فیبرنوری

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
پچ پنل پرتراکم فیبرنوری

به دلیل نیاز کشور در حوزه فیبر نوری شرکت‌های دانش بنیان را بر این امر وا داشت که انواع تجهیزات ارتباطی شبکه‌های پرتراکم فیبر نوری را به‌جهت تامین نیازهای مراکز داده ساخته و تامین کنند.

پچ پنل پر تراکم فیبر نوری مطابق با استانداردهایی که در جدول زیر قرار دارد در حال حاصر در کشور در حال تولید است.

ANC/TIA-568-C.3

ANS/ICE-83-596

IEC 61754-7

IEC 60793-2-50

ANSI/EIA-455-171

NFPA 262

پچ پنل ها وظیفه حفاظت از زیرساخت شبکه را دارند که به‌علت تقاضای بالا برای دسترسی سریع‌تر به حجم داده زیاد نیاز به پیشرفت استانداردهای شبکه‌ای پرسرعت و ادغام تجهیزات با سرعت‌های مختلف یکی از الزامات شبکه می‌باشد.

راه‌حل پچ پنل فیبر نوری ماژولار این امکان را فراهم ساخته تا بتوانند به‌صورت یکدست تجهیزات را با سرعت 10،40 و100/120 گیگابیت اقدام کنند تا بتواند نیازهای ارتباطی را پاسخ‌گو باشد. پچ پنل ها با حداقل هزینه ممکن در آینده سیستم کابل‌کشی را ارتقا می‌دهند.

در واقع این پچ پنل های فیبر نوری پرتراکم یک راهکار عالی برای رسیدن به ارتباطات با ظرفیت و پهنای باند بالا هستند و به کمک آن عملکرد سیستم بهبود پیدا می‌کند به‌گونه‌ای که پایداری مؤلفه‌های انتقال تضمین خواهد شد معمولاً هر یونیت توانایی ارتباط را برای یک تا صد و چهل و چهار خط فیبر نوری فراهم می‌سازد.

پنل ها در قفسه‌های استاندارد نصب می‌گردند که طیف وسیعی از کاست‌های ماژولار و قابل جابه‌جایی را برای اتصالات فیبر فراهم می‌کند.

هر یونیت پچ پنل پرتراکم سه عدد سینی دارد که هر سینی با توجه به نیازها شامل چهار اسلات یا شش اسلات می‌گردد کاست‌ها در دو مدل Base-8 و Base-12 و مدهای انتشار سینگل مود و مالتی مد و Om4 و Om3 OM5 قابل عرضه هستند.

پچ پنل‌ها بهترین راه برای نظم دادن و سامان‌دهی کابل‌کشی اتصالات 40G/100G می‌باشد. کاست‌های ماژولار را می‌توان برای افزایش پهنای باند نیز تغییر داد.

پچ پنل پرتراکم فیبرنوری

کاربردهای پچ پنل پر تراکم فیبر نوری

  • شبکه‌های محلی
  • مراکز مخابراتی اطلاعاتی
  • استفاده در مراکز داده‌ای و ارتباطی زیرساخت شبکه‌های ذخیره‌سازی
  • CATV
  • استقرار FTTX

ویژگی پچ پنل های پرتراکم فیبر نوری

  1. دارای بال نگهدارنده قابل تنظیم در سه حالت
  2. قابل عرضه در دورنگ
  3. قابلیت استفاده از کاست‌ها بر پایه فیوز ژن
  4. ریل کشویی
  5. پشتیبانی از Base-8و Base-12
  6. طراحی ماژولآر
پچ پنل پرتراکم فیبرنوری

دارای سینی سامان‌دهنده‌ی کابل

اصولاً فریم‌های پچ پنل پرتراکم فیبر نوری در سه اندازه  2Unite،  1 Unite و  4 Unite  توسط روکش‌های الکترواستاتیک و رنگ‌های مشکی و خاکستری در بازار مشاهده می‌شود.

خوردگی، الکتریسیته ساکن، تست رطوبت و فشار در پیچ پنل ها بررسی می‌گردد. پچ پنل ها به‌علت ارتباط بالایی که فراهم می‌کنند باید کابل‌های ورودی به عقب پچ پنل منظم باشند و استانداردهای عدم پیچ‌خوردگی را رعایت کنند به‌همین‌جهت قسمت عقب آن سینی نظم‌دهنده دارد تا با مدیریت کابل‌های سیستم کابل‌کشی منظم گردد. جنس سینی از آلومینیوم با روکش الکترواستاتیک و رنگ‌های مشکی و خاکستری است.

سینی‌های کاست پچ‌ پنل پرتراکم

این سینی ها در چهار یا شش اسلات می‌باشند که هر یونیت قابلیت این را دارد که سه سینی را در خود جای دهد و با توجه به نوع شبکه کابل‌کشی client یا کاربر هر کدام از این مدل‌ها را که نیاز داشته باشد خریداری کرده و این سینی‌ها راحت‌تر در ریل پچ پنل حرکت کنند. هشت بلبرینگ از جنس استیل دارد. مدل چهار یونیت توانایی این را دارد دو سینی نظم‌دهنده داشته باشد که با نصب هرسینی اضافه ترعمق پچ پنل پانزده سانتی‌متر باید افزایش یابد.

کاست در پچ پنل پرتراکم فیبر نوری

به چند دلیل از کاست‌ها در پچ پنل ها استفاده می‌گردد.
  • افزایش انعطاف‌پذیری
  • بالا بردن سرعت
  • بهینه‌سازی هزینه نصب
  • جدا کردن یا اتصال کابل‌ها
  • افزایش انعطاف‌پذیری

ترانگ های MTP/MPO با سوییچ‌های مرتبط به کمک آداپتور LC انطباق پیدا می‌کند. شیار اضافی در آداپتورهای MTP/MPO مدل دوازده هسته این اجازه را به شما می‌دهد تا به‌آسانی دو خط ورودی مجزا را به درون کاست وارد کند نرخ انتقال دیتاهای اطلاعاتی با کمک این کاست‌ها از ده گیگابایت به چهل یا صد گیگابایت در ارتباطات موازی نوری افزایش پیدا می‌کند.

کاست‌ها با توجه به نیاز کاری در انواع سینگل مود و مالتی مود قابل‌استفاده هستند. Fan out Lc یا جامپر داخلی MTP/MPO داخل کاست‌ها قرار دارد. در شکل زیر کاست و پچ پنل پرتراکم فیبرنوری را مشاهده می‌کنید.

کاست ها یا ماژول جوش interface یا سطح تماسی بین کابل‌ها با تراکم بالای فیبر نوری و پیگتیل های LC ایجاد می‌گردد. شیارهای این کاست ارتباط مطمئنی بین نقاط اتصال ایجاد و از آسیب‌دیدگی جلوگیری می‌کند طراحی ماژولار و جوش میدانی مدیریت را آسان‌تر می‌کند.

در شکل زیر ساختمان کلی یک پچ پنل فیبر پرتراکم فیبر نوری را مشاهده می‌کنید: پچ پنل پرتراکم فیبرنوری

ویژگی‌های کاست پچ‌ پنل پرتراکم فیبرنوری  

  1. راحت و سریع بودن افزودن
  2. امکان اتصال سرعت‌های مختلف فیبر نوری
  3. با تجهیزات شبکه فیبر نوری سازگار است
  4. 72 تا 288 اتصال فیبر در جلوی کاست می‌تواند ایجاد شود

مزایای استفاده از کاست در پچ پنل پرتراکم فیبرنوری

  1. پشتیبانی از برنامه‌های تک حالته و چند حالت
  2. انعطاف‌پذیری و قابلیت تنظیم این پچ پنل بالاست و می‌تواند نسل‌های مختلف تجهیزات مثل ده چهل10، 40 و 100 گیگا بیت را در شبکه به‌هم اتصال دهد
  3. با وصل کابل‌های MTP/MPO در پشت و کابل های LC در جلوی کاست و برای هر بار اتصال جدید نیاز نیست
  4. مدیریت کابل‌های داخلی در جهت‌های مختلف

در واقع شما می‌توانید به کمک این کاست و پچ پنل پرتراکم فیبرنوری کابل‌های بیشتری را در فضای کوچک قرار دهید و یعنی پچ پنل ها فضای مورد نیاز را در یک رگ به حداقل می‌رسانند.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search