ماژول های ترنسیور نوری

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
ماژول های ترنسیور نوری

ماژول های ترنسیور نوری پهنای باند بالا و میرایی پایین دارند و به‌علت استفاده از فیبرنوری، سرعت شبکه جهش بزرگی را رقم خواهد زد.

تکنولوژی ترنسیور نوری نیز به‌سرعت روزبه‌روز در حال تکامل است تا بتواند پاسخ‌گوی نیازهای سرعت و ظرفیت بالاتر باشد در این مقاله تأثیر عظیم این ماژول ها را بر پیشرفت دیتا سنترها بررسی می‌کنیم.

ماژول های ترنسیور نوری، یک مدار مجتمع هستند که داده‌ها را در دو مسیر به‌طور مستقل می‌فرستند و دریافت می‌کنند. این دستگاه فرستنده و گیرنده را در یک ماژول ترکیب کرده و سیگنال الکتریکی را به سیگنال نوری تبدیل می‌کند تا بتواند به‌نحو احسن از یک سرور به سرور دیگر توسط کابل فیبر نوری انتقال پیدا کند.

معمولاً فرستنده‌ها سیگنال ورودی الکتریکی را از طریق دیود لیزر یا منبع‌های LED به یک خروجی نوری تبدیل می‌کند، سیگنال نوری از انتهای فیبر به گیرنده وارد می‌شود و یک detector نور را دوباره به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند( به این علت که تجهیزات دریافت‌کننده قادر به استفاده از سیگنال الکتریکی هستند .)

ماژول های ترنسیور نوری از transmitter (فرستنده) و receiver (گیرنده)، اجزای نوری ، یک چیپ که نقش بسیار مهمی دارد تشکیل می‌شود. تا به امروز از سیلیکون فوتو نیک در چیپ‌های ترنسیور استفاده می شد. تکنولوژی نیاز به ارتباط سریع‌تر بین دیتاسنترها را برآورده می‌کند. همچنین به‌طور مؤثر فرآیند مونتاژ را ساده می‌کند علاوه‌براین ترنسیور توانایی این را دارد که در اندازه‌های جمع‌وجورتر ساخته شود و فضای سرور را کمتر اشغال کند که دیتا سنترها را ضمن حفظ تراکم پورت بالا، کوچک‌تر و ساده‌تر می‌کند. از طرف دیگر اندازه کوچک‌تر به‌معنای مصرف کمتر انرژی و هزینه کمتر است.

تاریخچه ماژول ترنسیور نوری

در این قسمت می‌خواهیم در رابطه با تاریخچه ماژول های ترنسیور نوری با شما صحبت کنیم استفاده از فوتو نیک های سیلیکون در چیپ های ترنسیور پیشرفت چشمگیری را در فناوری ماژول ها به وجود آورده است و این تحول انقلابی اینترنت و انتقال عظیم داده‌ها به پیشرفته ماژول ترنسیور نوری اتکا پیدا کرد.

گاهی اوقات برای انتخاب ترنسیور سینگل مد و ترنسیور مالتی مد مهندس بین دو راهی قرار می‌گیرند که سه عامل اصلی باید در این در انتخاب مورد توجه قرارگیرد:

  • فاصله : ترنسیورهای سینگل مد به‌علت میرایی و پاشندگی کم برای انتقال داده‌های دوربرد مناسب تر هستند و به‌طور گسترده در carrier network، MAN و PON کار می‌کنند. درحالی‌که ترنسیورهای مالتی مد به‌علت برد کمتر برای استفاده در سه دیتا سنترهای سازمانی و LAN استفاده می‌شوند.
  • هزینه "قیمت ترنسیورهای مالتی مود دو یا سه برابر کمتر از سینگل مد هاست.
  • سینگل مدها توانایی این را دارند که از سرعت بالاتر با فاصله انتقال طولانی‌تر پشتیبانی کنند و اکنون در محیط datacom ترنسیورها چه سینگل مد و چه مالتی مد توانایی این را دارند تا سرعت حداکثر صد گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی کنند.
ماژول های ترانسفور نوری

علاوه‌بر این سه علت اصلی باید سرعت پورت و توپولوژی داخلی را نیز در نظر بگیریم که ترنسیورهای مالتی مد و سینگل مد به‌علت تفاوت در طول موج‌های لیزر سرعت و اندازه هسته فیبر و مشخصات برد نمی‌توانند به‌جای یکدیگر استفاده شوند.

جمع بندی
ماژول های ترانسفور نوری جزء اصلی‌ترین ارگان ساختمان شبکه فیبر نوری هستند که اطلاعات را از طریق کانال‌های ارتباطی به سیستم‌های نوری منتقل می‌کنند. در این مقاله برخی از موارد مقدماتی درمورد ترنسیور فیبر نوری ارائه شد که  تحلیل مسیر توسعه و روندهای آینده می‌پردازد و در حال حاضر ترنسیورهای صد گیگابایت تبدیل به جریان اصلی شده‌اند و شبکه اترنت دویست و چهار صد گیگابایت درحال پیدایش است افزایش عملکرد ترنسیورها در جهت ارتقای پهنای باند ادامه خواهد پیدا کرد.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search