دوشنبه, 12 تیر 1402 08:10

دو برابر شدن سرعت اینترنت موبایل توسط دولت

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره سرعت اینترنت اعلام کرد: سایت اسپیدتست، یک وبسایت است که هر ماه سرعت اینترنت موبایل و ثابت تمام کشورها را گزارش می‌دهد و از آغاز دولت تاکنون، سرعت اینترنت موبایل به‌طور تقریبی دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری موج، عیسی زارع پور در حاشیه افتتاح نمایشگاه الکامپ درباره سرعت اینترنت و اطلاعات سایت اسپیدتست توضیح داد: این سایت به‌صورت ماهانه سرعت اینترنت ثابت و موبایل تمام کشورها را گزارش می‌دهد. در آغاز دوره دولت، سرعت میانگین اینترنت موبایل ۱۸ مگابیت بر ثانیه بود که در حال حاضر به ۳۵.۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است و نسبت به آغاز دولت تقریباً دو برابر شده است.

وی افزود: سرعت اینترنت ثابت نیز رشد کمتری داشته است زیرا در طول ۱۰ سال اخیر سرمایه‌گذاری کافی برای آن انجام نشده است. پروژه توسعه فیبر نوری برای خانه‌ها و کسب و کارها که ما آغاز کرده‌ایم، هدفمان همین است و سرعتی که ما به آن آرزو داریم، سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است. در حال حاضر، پروژه فیبر نوری در ۱۰۰ شهر آغاز شده است و ان‌شاءالله تا پایان دوره دولت، امکان ارائه این سرویس برای ۲۰ میلیون خانوار فراهم خواهد شد.

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search