یکشنبه, 23 بهمن 1401 12:42

نقش مهم فیبر نوری در برقراری ارتباط با خارج از کشور

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

هم‌اکنون امکان برقراری تماس صوتی و تصویری از طریق پلتفرم‌های داخلی با هم‌وطنان خارج از کشور وجود دارد که این امر مهم به کمک فناوری فیبرنوری امکان پذیر شده است.

وظیفه وزارت ارتباطات آن است که ارتباط باکیفیت را برای همه مردم شهرها و روستاها فراهم کند و به کمک وزارت ارتباطات با حداکثر توان و دانش و تخصص که متشکل از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور است سعی شده بهترین کیفیت را برای مردم فراهم نمایند.

شاخص‌ها نشان می‌دهد با توسعه‌ای که در این مدت در حوزه زیرساخت ارتباطی و همچنین فیبر نوری رخ داده از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز حدود هشتاد درصد سرعت شبکه ارتباطی همراه کشور افزایش پیدا کرده است.

براساس گزارش‌های اسپید تست از نظر میانگین سرعت اینترنت در ابتدای شروع بکار این دولت 21 مگابیت بر ثانیه بود که اکنون به حدود 39 مگابیت برثانیه در سال رسیده است.

کشورهای پیشرفته دنیا به‌دنبال توسعه شبکه ارتباطی خود مبتنی بر فیبر نوری بوده‌اند. اما پروژه احداث زیرساخت‌های فیبر نوری در کشور ما از سال گذشته در ده استان شروع شده و تاکنون دو و نیم میلیون پوشش ایجاد کرده است و تلاش بر این است که تا پایان امسال به سه میلیون پوشش فیبر نوری دست پیدا کنیم.

تا سال 1404 هشتاد درصد خانوارها و کسب‌وکارها می‌توانند با اتصال به فیبر نوری از شبکه‌ی فوق سریع استفاده کنند. در بسیاری از کشورها این میزان چیزی حدود 60 تا 70 درصد بود اما در ایران نزدیک به 90 درصد روستاهای بالای بیست خانوار کشور امکان اتصال به اینترنت پرسرعت را دارند.

لازم به ذکر است که استفاده مردم از پلتفرم‌های داخلی که بر پایه‌ی توان و تخصص نخبگان متخصص داخلی ایجاد شده‌اند نیز رشد چشمگیری پیدا کرده است.

همچنین در زمینه حوزه فضایی مطرح شده است: با پرتابی که تا پایان سال خواهیم داشت در مسیر تثبیت پرتاب و تزریق ماهواره در لایه لئو قرار می‌گیریم و تا پایان دولت سیزدهم به قطب پرتاب ماهواره تا پونصد کیلومتری در منطقه تبدیل میشویم.

دولت سیزدهم در تلاش است که هر آن‌چه مردم در حوزه ارتباطات نیاز دارند در داخل کشور تأمین کند و مردم روزی بین پلتفرم‌های خارجی و داخلی با توجه به کیفیت، داخلی‌ها را انتخاب کنند.

منبع خبر: مهر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search