سه شنبه, 10 خرداد 1401 10:47

قرارداد توسعه فیبر نوری به امضا 9 اپراتور رسید

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

قرارداد پروژه توسعه اینترنت فیبر نوری در کشور با 9 اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در کشور به امضا رسیده‌است.

به‌گزارش خبرنگار مهر هم‌زمان با مراسم روز جهانی ارتباطات تفاهم‌نامه‌ای در خصوص اجرای پروژه دسترسی اینترنت فیبر نوری ابلاغ شد که در این تفاهم‌نامه 9 اپراتور متقاضی اعلام آمادگی نمودند از میان بیست و یک ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در کشور دوازده اپراتور برای اجرای پروژه‌های فیبر نوری اعلام آمادگی کرده که تاکنون 9 اپراتور به جمع‌بندی و امضای پیش‌نویس رسیده‌اند و امروز این تفاهم‌نامه را با توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری با این 9 اپراتور به امضا رسید.

دسترسی بیست میلیون پورت فیبر نوری برای خانوارها از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که وظیفه آن برعهده سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بوده و با اجرای این تکلیف، تامین منابع در اولویت خواهد بود تا بخش خصوصی را در این زمینه تشویق کند. هشت درصد حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورها به این پروژه‌ها اختصاص یافت که این علامت بسیار مهمی نسبت به عزم جدی دولت در این پروژه است سازمان تنظیم مقررات طی بیانیه‌ای مصوب کرده پنج درصد از درآمد اپراتورهای موبایل به توسعه فیبر نوری اختصاص پیدا می‌کند.

اگر این مبلغ به هشت درصد برسد مشروط بر این‌که اپراتورها ظرف سه سال این کار را به سرانجام برساند دولت از هشت درصد درآمد اپراتورها چشم‌پوشی خواهد کرده تا این مبلغ صرف توسعه فیبر نوری گردد و هر کس برای این کار اقدام نماید مبلغ را به آن‌ها اختصاص خواهیم داد.

در فاز نخست از اپراتورها این خواسته‌شده که حداقل یک شهر انتخاب و به‌عنوان شهر هدف کارها بر روی آن صورت بگیرد و نیز در دولت پیگیری شود که این هشت درصد به‌صورت شناور اجرایی گردد و محدودیتی که در آینده انحصار ایجاد خواهد کرد به وجود نیاید از سوی دیگر شهرداری و توانیر به کمک خواهند آمد تا موانع موجود در فیبرکشی به حداقل برسد.

هزار و دویست شهر و هشت کلان‌شهر در پروژه توسعه فیبر نوری در برنامه کار قرار داده شد و دولت پشت اپراتورها خواهد بود که به‌تدریج و ظرف سه سال این شهرها را پوشش دهند تا سه ماه آینده نیز پروانه فعالیت اپراتورها در این زمینه آماده خواهد شد. ارتقاء دسترسی در شبکه ارتباطات روزبه‌روز ما را به راه‌اندازی 5G در کشور نزدیک خواهد کرد.

خبرگزاری مهر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search