دوشنبه, 29 فروردين 1401 12:53

70 درصد شبکه ملی امسال اجرا خواهد شد

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

براساس هدف ‌گذاری‌های انجام ‌شده مقرر شده که 70 درصد شبکه ملی اطلاعات در سال 1401 اجرایی گردد. بعد از حضور عیسی زارع‌ پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست کمیسیون صنایع و معادن اقداماتی انجام ‌شده که در محورهای مختلف طی هفت ماه گذشته و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 1401 ارائه گردید.

فازهای مختلفی که شبکه ملی اطلاعات برای رسیدن به هدف خود تهیه و ارائه دیده است که اصلی ‌ترین برنامه‌های وزارت ‌خانه تحت امرش دانست و افزود براساس هدف ‌گذاری ‌های انجام ‌شده مقرراست که حدود 70 درصد شبکه ملی اطلاعات همین امسال اجرا گردد.

شبکه ملی اطلاعات همین امسال اجرا گردد.

از جمله تأثیرهای مثبتی که ملی شدن شبکه فیبر نوری در کشور خواهد داشت:
  1. افزایش پهنای باند
  2. سرعت آپلود و دانلود
  3. فاصله ها
  4. امنیت
  5. اطمینان
  6. اندازه کابل‌ها

همچنین وی افزود که فیبر نوری منازل و کسب‌ وکارها که می‌تواند سرعت دسترسی مردم را چندین برابر کند در اولویت کارها قرار دارد و پنج میلیون پورت پرسرعت در نقاط مختلف از دیگر هدف‌ گذاری ‌های وزارت ارتباطات است که عملی خواهد شد. همچنین در توسعه حوزه فضایی امسال تثبیت تزریق ماهواره به لایه لئو مدارهای حدود پانصد کیلومتری نیز انجام خواهد شد و ماهواره‌ های متعددی در دست پرتاب هست که ان‌ شاءالله جمهوری اسلامی ایران باید به ‌زودی به یکی از صادرکنندگان خدمات فضای منطقه و کشورها تبدیل گردد، زیرا ایران جزو ده کشوری است که توان ساخت ماهواره‌ های بومی را دارد و از سوی دیگر پرتاب آن با پرتابگر بومی انجام خواهد شد همچنین در حوزه اقتصاد دیجیتال بیان کرد در سال جاری نیز یک واحد درصد به سهم اقتصاد دیجیتال از کل تولید ناخالص ملی افزوده خواهد شد و کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت محوریت تحقق این مهم را به‌ عهده خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search