دوشنبه, 25 بهمن 1400 12:13

توسعه شبکه فیبر نوری کلید خورد

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

بیش‌از ده طرح و پروژه اصلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هم ‌زمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کشور به بهره ‌برداری می‌رسد.

وزیر ارتباطات پیش‌از این با بیان این‌ که افتتاحیه پروژه‌های وزارت ارتباطات از بهمن‌ ماه آغاز و تا چهار اسفند ماه به طول می‌انجامد گفته بود که 9 پروژه ازجمله اتصال روستاها به شبکه ارتباطی پنجره واحد دولت الکترونیک و فاز اول فیبر نوری ظرف یک ‌ماهه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 افتتاح پروژه‌های در دست افتتاح وزارت ارتباطات نشان ‌دهنده آن است که برای رونمایی و افتتاح حدود ده پروژه زمان ‌بندی اعلام‌ شده، روز شنبه 16 بهمن‌ ماه آزمایشگاه کاربرد اینترنت اشیا (LOT) در تامین امنیت غذایی و کاهش مصرف آب در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات افتتاح خواهد شد.

  • درهمین ‌حال آغاز فعالیت شبکه گلخانه‌های هوشمند کوچک‌ مقیاس در پارک فناوری فاوا کلید خورد.
  • سیستم سر تینگ هوشمند مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور در چهارراه لشکر تهران روز یکشنبه هفده بهمن ‌ماه با حضور وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.
  • در این مراسم از تمبر هشت فرمانده دفاع مقدس نیز رونمایی گردید.
  • افتتاح پروژه‌های شرکت مخابرات ایران در روز دوشنبه هجده بهمن‌ ماه خواهد بود.

 توسعه شبکه فیبر نوری

بیست و پنج بهمن ‌ماه توسعه شبکه فیبر نوری کلید می‌خورد آغاز پروژه توسعه شبکه سراسری فیبر نوری برای دسترسی ارتباطات ثابت پروژه فیبر نوری نقاط برای روز بیست و پنج بهمن‌ ماه برنامه‌ ریزی‌شده این پروژه با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات رونمایی خواهد شد.

 موضوع توسعه شبکه فیبر نوری برای دسترسی 20 میلیون خانوار و پوشش 80 درصدی و منازل و صددرصدی کسب ‌وکارها به اینترنت فیبر نوری یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم بیان‌ شده و وزیر ارتباطات این وعده را داده که این پروژه تا سال 1404 عملی خواهد شد.

طبق مصوبه شورای‌عالی فضای مجازی تا سال 1404، 80 درصد خانوار و صددرصد کسب ‌وکارها با متوسط سرعت بیست و پنج مگابیت بر ثانیه به پهن باند ثابت دسترسی خواهند داشت عملیاتی شدن این پروژه از روز 25 بهمن ‌ماه کلید می‌خورد.

 بهره‌ برداری از شبکه سیگنال رسانی زمینی وزیر ارتباطات از طرح ترانزیت دیتا و بهره‌برداری از شبکه سیگنال رسانی زمینی که پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت می‌شوند در روز چهارم اسفند ماه 1400 رونمایی می‌ کند طرح ترانزیت دیتا در قالب پروژه اصلاح مهندسی ترافیک شبکه ملی اطلاعات و باز مهندسی جریان ترافیک داده کشور در راستای تحقق الزامات شبکه ملی اطلاعات از سوی وزارت ارتباطات بیان ‌شده و جریان ترافیک داده در کشور بدین ‌وسیله باز طراحی می‌گردد تا به‌جای توزیع تمام ترافیک کشور از پایتخت محتوا در نزدیک ‌ترین محل و در مرکز منطقه‌ای توزیع اطلاعات توزیع گردد و کندی سرعت به حداقل برسد.

فاز نخست این طرح، نقاط توضیح داده و محتوا در شهرهای تبریز شیراز و مشهد ایجاد می‌شود و در فاز دوم، طبق طراحی تا ده مرکز توزیع داده در نقاط مختلف کشور ایجاد خواهد شد به‌ گزارش مهر براساس گفته‌ های وزیر ارتباطات تا پایان سال جاری باز طراحی ترافیک شبکه تکمیل و هم‌ زمان اقدامات اجرایی برای پیاده‌ سازی این طرح شروع می‌ گردد و طرح در چند فاز به تدریج تکمیل می‌شود.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search