چهارشنبه, 12 آبان 1400 07:14

ساخت فیبر نوری تو خالی با سرعت انتقال اطلاعات 10 ترابایت در ثانیه

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

سرعت حرکت نور در هوا چیزی معادل 99.7 درصد سرعت آن در خلا است. با وجود این ویژگی اطلاعت را با سرعتی حدود 10 ترابایت در ثانیه منتقل می کند.

ساختار فیبر های نوری معمولا از شیشه یا پلاستیک می باشد که قادر هستند اطلاعات را با سرعت بالایی انتقال دهند، اما این نوع جنس فیبر ها خود می تواند یکی از عواملی کندی سرعت نور باشد. گروهی از دانشمندان دانشگاه ساوت همپتو قادر به ساخت نوعی فیبر نوری شده اند که درون آنها توخالی بوده و از هوا پر شده اند.

ساخت این نوع از کابل های فیبر نوری سرعت انتقال اطلاعات را حدود 1000 برابر کابل های فیبر نوری فعلی کرده است. از آنحایی که سرعت حرکت نور در هوا معادل 99.7 درصد سرعت آن در خلا است. بنابراین آنها توانسه اند اطلاعات را باسرعتی حدود 10 ترابایت در ثانیه منتقل کنند.

ایده ساخت این نوع فیبر ها توسط دانشمندان زیادی در حا بررسی و مطالعه بوده است اما ایده ساخت فیبر های نوری تو خالی آنها علاوه بر سرعت بالا، میزان از دست رفتن اطلاعات را هم به 3.5dB/km رسانده که بسیار بهتر از گذشته است و حالا می توان از این فناوری برای انتقال دیتا بین ابر رایانه ها و دیتا سنتر ها استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری عصرایران

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search