دوشنبه, 26 مهر 1400 10:37

فیبر نوری باعث مشارکت گوگل و فیس بوک در ساخت کابل زیر دریایی جدید

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

فیس بوک و گوگل از مشارکت در سیستم کابل زیر دریایی جدید برای سال 2024 خبر دادند که اتصال اینترنت در سراسر منطقه آسیا اقیانوسیه را بهبود می بخشد. به گزارش بلومبرگ، شرکت فیس بوک اظهار داشت این پروژه به نام اپریکات نام گرفته شده است وباعث اتصال ژاپن، سنگاپور، تایوان، گوام، فیلیپین واندونزی می شود و در جهت ارتقاء دسترسی به پهنای باند و اتصال بی سیم 5G خواهد بود.

همچنین این شرکت در مارس دو کابل زیر دریایی جدید تراس پسیفیک به نامهای بیفراست و اکو را اعلام کرده بود که باعث اتصال سنگاپور به کرانه غربی آمریکا میشود.

گوگل در پست وبلاگ اعلام کرد کابلهای اکو و اپریکات سیستمهای زیر دریایی تکمیل کننده یکدیگر هستند. طبق اعلام فیسبوک، اتصال فیبر نوری جدید که سراسر آسیا اقیانوسیه را دربرمی گیرد، ظرفیت طراحی اولیه بیش از190 ترابیت در ثانیه دارد.

براساس گزارش بلومبرگ، هر دو غول فناوری آمریکایی در ساخت زیر ساخت اینترنت در این منطقه که پتانسیل بالاترین نرخ رشد را می بینید، سرمایه گذاری کرده اند. گوگل سال گذشته برنامه هزینه 10 میلیارد دلاری برای کمک به دیجیتالی سازی هند در پنج تا هفت سال آینده را اعلام کرده بود.

به گزارش: خبرگزاری بلومبرگ

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search