دوشنبه, 22 شهریور 1400 11:27

گام بلند بومی سازی در صنعت فیبر نوری

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

صنعت زیر ساخت ارتباطی کشوربرای گسترش و توسعه پایدار در زمینه محصولات کلیدی، شرکتهای دانش بنیان را جایگزین وارد کنندگان قدیمی خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فیبر نوری رشته باریکی ست که توانایی این را دارد که نوری که از یک سر وارد شده از سر دیگر خارج کند. فیبر نوری پهنای باند زیادی از کابلهای معمولی دارد و با این کابلها قادر خواهیم بود تصویر، صوت و داده های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا 100 گیگابیت بر ثانیه و بالاتر هم انتقال داد.

اوایل دهه 60 در ایران فعالیت پژوهشی در زمینه فیبر نوری، در پونک تهران آغاز شد. در سال1367 ، کارخانه تولید فیبر نوری در یزد بهره برداری شد و در سال 1373 تولید فیبر نوری با ظرفیت 50000 کیلومتر در سال در ایران آغاز شد.

تولید تار فیبرنوری

مزایای فیبر نوری نسبت سایر بسترها فراوانتر است.این مزایا نظیر: ابعاد ووزن کوچکتر، پهنای باند بسیار بالاتر، قیمت پایین تر، افت کمتر، عدم تداخل، مصرف انرژی کمتر، پایداری بالاتر اشاره کرد.

با توجه به تحول بنیادی در جهت گذر انتقال اطلاعات از طریق کابلهای مسی به سمت شبکه های فیبر نوری و کاربردهای روز افزون زیر ساختی فیبر نوری در زمینه های مخابرات، برق، نفت و گازو پزشکی و... بومی سازی تار نوری موجب میگردد تا کل فرآیند تولید این محصول در داخل کشور بومی شود.

با اعمال تحریم ها و بروز نوسانات ارزی، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کابل فیبر نوری دچار مشکل شده اند. که شرکتهای دانش بنیان به میدان آمده اندتا این کمبود را جبران کنند.

به گزارش:باشگاه خبرنگاران جوان

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search