تفاوت سوئیچ‌های POE با +POE و ++POE

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

Power over Ethernet یا PoE فناوری است که از آن برای انتقال داده‌ها و برق به ‌طور هم‌زمان و ایمن از طریق یک کابل اترنت در شبکه ‌های محلی (LAN) ارائه می‌شود. در بازار امروز به سوییچ‌ POE توجه بسیاری میشود جزو پرکاربردترین سوییچ های شبکه به شمار می‌آیند. ما قصد داریم در این مقاله سه مدل از آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

سوئیچ شبکه POE چیست؟

سوئیچ POE از دسته سوئیچ های تحت شبکه است که دارای درگاه انتقال برق بوده و به راحتی می توان سایر تجهیزات تحت شبکه را به آن متصل کرد.

فناوری POE توسط استاندارد IEEE 802.3af در سال 2003 تعریف گردید. طبق این استاندارد، POE به یکPD )دستگاه برقی( مثل تلفن VoIP اجازه می‌دهد تا حداکثر 12.95 وات توان را تنها از طریق دو جفت پیچ خورده از بین چهار جفت پیچ ‌خورده‌ی موجود در کابل اترنت دریافت کند.

سوئیچ شبکه POE چیست؟

یک سوئیچ شبکه POE به‌عنوان نوعی PSE(تجهیزات منبع انرژی ) عمل می‌کند و می‌تواند برق دستگاه های برقی را از طریق کابل های اترنت برای تحقق اتصال به شبکه تامین ‌کند. به ‌طورکلی یک سوئیچ 802.3af حداکثر مصرف برق تا 15.4 وات را در هر پورت POE با محدوده ولتاژ بین 44 تا 57 ولت پشتیبانی می‌کند. محدوده ولتاژ دستگاه های برقی که به سوئیچ POE متصل می‌شوند از 37 ولت تا 57 ولت می‌باشد.

فناوری +POE فناوری ارتقاء یافته POE است که در سال 2009 منتشر شد. PD های موجود در بازار معمولاً به توان بیشتری نیاز دارند مثل اکسس پوینت های بی‌سیم که برای کار عادی به بیش‌از 12.95 وات نیاز دارند برای حل آن، از POE plus ها استفاده می‌شود که مصرف انرژی بالا را پشتیبانی می‌کند.

مشابه سوئیچ شبکه POE، سوئیچ POE plus برق را از دو زوج به هم تابیده تأمین می‌کند، اما یک کلاس توان اضافی را اضافه می‌کند که می‌تواند تا 25.5 ولت برق را برای یک PD با محدوده ولتاژ 42.5 تا 57 ولت ارائه دهد. حداکثر توان ارائه ‌شده توسط هر پورت سوئیچ +POE ، 30وات، همراه با محدوده ولتاژ 50 تا 57 ولت است.

توان بیشتر به دستگاه‌های کاربردی گسترده تر، یک‌بار دیگر لازم شد تا استاندارد IEEE 802.3 فناوری +POE خود را ++POE (استاندارد IEEE802.3bt) در سال 2018 ارتقا دهد. ++POE را می‌توان به دو نوع طبقه ‌بندی کرد: نوع 3 و نوع 4. نوع 3 می تواند توسط دو و یا هر چهار زوج به هم تابیده موجود در یک کابل مسی، تا 51 وات برق را به دستگاه برقی انتقال ‌دهند. نوع 4 قادر به انتقال برق تا 71 وات توسط چهار زوج به هم تابیده در یک کابل اترنت است.

سوئیچ شبکه ++POE نسل بعدی از+POE است. که حداکثر 60 وات برق را برای هر پورت زیر نوع 3 پشتیبانی می‌کند و بالاترین سطح توان را برای سوئیچ های Power over Ethernet ارائه می‌دهد( تا 100 وات در هر پورت POE زیر نوع 4).

تفاوت سوئیچ‌های POE با +POE و ++POE

ازآن‌جایی‌که سوییچ POE با توجه به نیاز انتخاب می‌شود، برای انتخاب بهینه چهار نوع سوییچ Power over Ethernet از دو جنبه ارائه اطلاعاتی را به شما ارائه می‌دهیم: مشخصات و کاربردها.

سوییچ POE سوییچ POE+ سوییچ POE++ انواع سوییچ های POE

توجه: توجه: ارقام ارائه شده فقط از نظر تئوری ارزشمند هستند، در حالی که ظرفیت کل توان سوئیچ های سری PoE در برنامه با پورت های بیشتر برای بسیاری از دستگاه هایی که کمتر از حداکثر توان مصرف می کنند بیش از حد مجاز است. اگر سوییچ با تمام پورت های ++POE نوع 4 دارید، به این معنی نیست که همیشه از همه آن‌ها در حداکثر بارگذاری استفاده خواهید کرد. درنتیجه باید نیاز برق را برای تمام دستگاه‌های برقی که قصد دارید به سوئیچ متصل کنید محاسبه کرده و کابل‌های پچ مربوطه را برای طراحی POE انتخاب کنید.

مقایسه کاربرد سوئیچ‌های POE با +POE و ++POE

معمولا برای پشتیبانی از دستگاه هایی که به برق کمتر از 15.4 وات نیاز دارند از سوئیچ 802.3af با نام سوئیچ POE نوع 1 استفاده می شود که:

  • تلفن‌های VOIP که بر بستر اینترنت عمومی کار می‌کنند.
  • اکسس پوینت های بی‌سیم دو آنتنه برای شبکه‌های کوچک
  • دوربین‌های امنیتی بدون حرکت
  • سنسورها و...

سوئیچ های +POE با خروجی 30 وات به دستگاه‌های نوع 2 برق‌رسانی می‌کنند، مثل:

  • تلفن‌های IP که فکس، تماس صوتی و متنی ارائه می‌دهند.
  • دوربین‌های مداربسته PTZ) (
  • اکسس پوینتهای بی‌سیم با شش آنتن .
  • حسگرهای بیومتریک که ویژگی‌های بیولوژیک جمع‌آوری می‌کنند.

سوییچ‌های ++POE نوع 3 با توان بالاتر تا 60 وات برق را فراهم می کند:

  • تماس تلفنی تصویری دوطرفه در یک سیستم کنفرانس
  • دستگاه های مدیریت ساختمان مثل کنترل‌های دروازه یا در
  • تین کلاینت ها که از راه دور به یک محیط محاسباتی مبتنی بر سرور متوسل می‌شوند
  • دستگاه‌های نظارت از راه دور بیمار
سوئیچ های تایپ ++POE 4 می‌تواند از دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ و تلوزیون پشتیبانی کند. مقایسه کاربرد سوئیچ‌های POE با +POE  و ++POE

اگر استاندارد سطوح برق پایین برای مراکز داده شما کافی ‌باشد، سوئیچ POE انتخاب خوبی است. درغیراین ‌صورت زمانی ‌که شبکه قوی‌تر با کارایی بالا با چندین دستگاه مختلف، را بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های پورت، نیاز باشد، +POE یا ++POE مناسب ‌تر است. سوییچ‌ها همچنین انتخاب‌های عاقلانه‌ای برای ساخت زیرساخت‌هایی با نیازهای بیشتر و برنامه‌ریزی برای ارتقاء هستند و مطمئناً می‌توانید طراحی شبکه POE موجود را درصورتی‌ که مناسب و متناسب با خواسته‌ی شماست حفظ کنید.

نیازهای روزافزون انرژی باعث شد فناوری POE از POE به +POE و++POE تبدیل شود. این مقاله تفاوت این سوئیچ ها و همچنین کاربردهای آن‌ها را برای شما دوستان شرح دادیم.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search