انواع کابل‌کشی فیبر نوری در ساختمان

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
انواع کابل‌کشی های ساختمان

در دنیای امروز عرضه و تولید کابل‌های فیبر نوری تحول بزرگی را در حوزه ارتباطات ایجاد کرده است. از جمله مزایای کابل‌های جدید سبب شده که کاربران استقبال بیشتری از این محصول داشته باشند و این شبکه‌های فیبر نوری با استفاده از کابل‌های خاص به انتقال داده‌ها در قالب نور بپردازند.

خرید کابل‌های فیبر نوری از حساسیت بسیار بالایی برخورداراست و باید در خرید آن‌ها به نکات مهمی توجه کنید. کابل فیبرنوری از شیشه و پلاستیک تشکیل شدند و برخلاف کابل‌های مسی قابلیت الکتریکی ندارند و به انتقال اطلاعات بر پایه نور وابسته هستند پهنای باند این کابل‌ها در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار بالاتر بوده و در فواصل طولانی استفاده می‌شوند. عدم ایجاد نویز، وزن بسیار کم آن‌ها و به‌صرفه بودن آن‌ها از جمله مزیت‌های استفاده از فیبرهای نوری است. صنایع نظامی، هوایی، مخابراتی، پزشکی و اینترنتی ازجمله مصرف‌کنندگان اصلی این نوع کابل‌ها هستند.

روش کابل‌کشی فیبر نوری در کف ساختمان‌

سه روش عمده‌ای که برای کابل‌کشی فیبرهای نوری استفاده می‌شود:

روش کابل‌کشی فیبر نوری در کف ساختمان‌

 در روش کابل‌کشی فیبر نوری در کف ساختمان باید از زیر لایه‌های بتنی یا کاذب استفاده کنیم که محل قرار دادن کابل در کف ساختمان هاست. این نوع کابل کشی ها به طراحی بنا وابسته‌است و برای کابل‌کشی در شبکه‌های فیبر نوری بهتر است از مکان‌های کم تردد یا بدون تردد برای نصب کابل‌ها استفاده شود و تنها در این حالت می‌توان از اعمال فشار به کابل‌ها جلوگیری کرد.

نکته دیگری که در انتخاب فضای مناسب مهم است آنست که در محدوده حداکثر سی درصد فضای خالی برای نصب کابل‌ها وجود داشته باشد.

 کابل‌کشی فیبر نوری به روش روکار

در کابل‌کشی فیبر نوری به روش روکار برای نصب فیبرهای نوری از داک یا تراک ترانگ استفاده می‌شود که باید سطح مقطع کانال به‌درستی محاسبه گردد عامل دیگر که در این روش باید مورد توجه قرار گیرد تعیین فاصله مناسب برای نصب فیبرهای نوری از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی است در شبکه‌های فیبر نوری روکار باید گرمایی باید به این‌مورد توجه شود که گرمای کمی به کابل وارد شود و سعی کنید برای کمک به تسهیل نگهداری از فیبرهای نوری از پلاک‌های شناسایی کابل استفاده گردد. در کابل‌کشی به روش روکار باید به میزان خمش آن نیز توجه داشته باشید که فضای مناسبی برای اتصال انتخاب شود تا مانع از ایجاد محدودیت فضایی در حین نصب کابل فیبر نوری نشویم.

کابل‌کشی فیبر نوری داخل سقف یا دیوارها

کابل‌کشی فیبر نوری داخل دیوار یا سقف فضای مناسب برای دسترسی به کابل‌هاست، در این حالت باید حدود هشت سانتی‌متر باشد این روش‌ها مانع از افتادن کابل روی سقف یا دیوارهای کاذب می‌شود اگر سقف را برای نصب اتصالات انتخاب کنید حتما در طول مسیر بر ایجاد خم‌های اضافی در اتصالات متمرکز می‌شوید. به‌این‌ترتیب فرآیند کابل‌کشی داخل دیوار یا سقف به شکل بهتری انجام خواهد شد و باید حتما بسترهای مناسب را برای نصب کابل‌های فیبر نوری فراهم کنیم.

 

کابل کشی فیبر نوری هوایی و زمینی

 در حالت کلی دو بستر هوایی و زمینی برای راه‌اندازی و نصب کابل‌های فیبر نوری لازم است.

 بستر هوایی:  برای مناطقی مناسب است که شرایط کافی برای استفاده از کابل‌کشی زمینی ندارند. استفاده از این بستر در کاهش هزینه‌های جانبی راه‌اندازی شبکه‌های کابلی بسیار مناسب می باشد.

بسترهای زمینی: این نوع کابل‌کشی درون زمین انجام می‌شود و حساسیت بالای کابل‌های فیبر نوری استفاده از بستر مناسب برای راه‌اندازی این شبکه را افزایش می‌دهد، بهتر است از روشی استفاده شود که مانع از فشار به کابل‌ها و بروز آسیب‌های احتمالی می‌گردد.

مزایای اصلی استفاده از کابل‌های فیبر نوری نیاز بسیار کم به مصرف برق و انرژی، کاهش تضعیف سیگنال، ضخامت بسیار کمترنسب به کابل های فیبرنوری، ایجاد شرایط مناسب برای انتقال اطلاعات، کاهش هزینه نصب، ارائه پهن باند بالا.

در پایان باید به این نکته توجه شود که راه‌اندازی شبکه‌های فیبر نوری نیاز به استفاده از جریان الکتریسیته نداشته و علاوه‌بر کاهش مصرف انرژی در این شبکه‌ها احتمال بروز مشکلاتی مثل آتش‌سوزی را به صفر می‌رساند ضخامت فیبرهای نوری در مقایسه با کابل‌های شبکه می‌سازند.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search