انواع مودم های فیبر نوری و وای فای

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
انواع مودم وای فای

اگر به دنیای امروز به‌خوبی نگاه کنید وابستگی تمام افراد را به اینترنت خواهید دید در دنیای امروز همه‌چیز به اینترنت منتهی می‌شود. پس نیاز ماست که به‌طور روزانه هفتگی یا ماهانه اینترنت خود را از طریق درگاه‌های اپراتور تلفن‌همراه خریداری کنیم. هزینه‌ای که برای خرید بسته اینترنتی پرداخت می‌شود بسیار بالاست و گاهی اوقات بیش‌از آنکه فکرش را بکنید با قطعی اینترنت و اتمام بسته مواجه می‌شوید، برای رفع این مشکل انواع مودم‌های وای‌فای وجود دارد که می‌تواند باعث سهولت اتصال به اینترنت گردد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مودم‌های خانگی آشنا کنیم و انواع مودم را بررسی کنیم.

می توانیم مودم‌ها را به‌عنوان دستگاه ارتباطی معرفی کنیم، این دستگاه برای این‌که توانایی داشته باشد سیگنال آنالوگ را به دیجیتال تبدیل کند مورد استفاده قرار می‌گیرد. مودم‌ها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شود مدل داخلی برای کامپیوتر و گوشی استفاده می‌شود و نوع دیگر آن که چندین گوشی یا تبلت را به اینترنت متصل می‌کند.

تفاوت مودم و روتر

مودم ها به دو دسته بی‌سیم و با سیم تقسیم می‌شوند شاید در کنار مودم‌ها اسم روتر را نیز شنیده باشید و برای شما سوال پیش بیاید که روتر با مودم چه فرقی دارد. مودم ها دستگاه‌های خانگی هستند که به اینترنت متصل می‌شوند اما روترها وظیفه اتصال همه دستگاه‌ها را به اینترنت وای‌فای برعهده دارند و این دو در کنار هم برای اتصال به اینترنت لازم هستند.

در دنیای امروز دستگاهی که به‌عنوان مودم شناخته‌شده است درواقع مودم روتر است در اتصال بی‌سیم این ارتباطات به کمک امواج و سیگنال‌ها صورت می‌گیرد در نمونه با سیم از طریق کابل به دستگاه موردنظر اتصال پیدا می‌کند.

مودم های باسیم و بی سیم

LAN وusb از جمله پورت هایی هستند که اتصال سیمی به وسیله آنها انجام می شود. اگر به دستگاه مودم دقت کرده باشید دید که برخی فقط دارای یک پورت هستند به دلیل این است ‌که این مودم مناسب وای‌فای نیست و فقط یک وسیله به آن متصل می‌شود و احتمالاً آن را نمی‌پسندید.

انواع مودم وای فای

انواع مودم وای‌فای

این مودم‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید هر چند دستگاه را به اینترنت متصل کنید، بهترین مزیت برای این دستگاه محدودیت نداشتن است این را بدانید که همیشه افرادی وجود دارند که می‌توانند اینترنت را هک کرده پس رمز وای‌فای خود را محفوظ داشته و در آینده بیشتر به معرفی انواع مودم‌ها به‌صورت خانگی که مورد استفاده هستند می پردازیم.

امروزه نیاز همه ما به خواندن اخبار، تماشای تلویزیون، فیلم، سریال، استفاده از نرم‌افزارهای ارتباطی و... باعث شده که نیاز شدیدی به این دستگاه داشته باشیم. به‌همین‌جهت برای خرید انواع مودم‌های خانگی باید دارای اطلاعاتی باشیم.

مودم‌های ADSL

در گذشته همه دستگاه‌ها به اینترنت متصل نمی‌شدند اما امروزه به لطف اختراع انواع مودم‌ها این مشکل‌ها حل شد و خوشبختانه مودم‌های ADSL با ویژگی‌هایی که دارند در بازار تولید و عرضه می‌شوند و سرعت اینترنت را بالا برده و بدون هیچ‌گونه قطعی و نویز به شما تجربه اتصال به یک اینترنت باکیفیت را می‌دهند.

مودم‌های روتر سیمکارتی

مودم‌های سیمکارتی یک سیم‌کارت درون این مودم قرار می‌گیرد و به کمک سیم‌کارتی که دردستگاه قرارمی گیرد و دستگاه به این روش اینترنت را ارائه می‌دهد. انواع مودم‌های اینترنت مانند گوشی اتصال پیدا می‌کند و هیچ نوع فناوری نوین در آن‌ها کاربرد ندارد.4G یا LTE پهنای باندی هستند که این مودم‌ها از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. معمولاً در بازار چند مدل مودم سیم کارتی وجود دارد که نوع اول مودمی است که از طریق پورت USB اینترنت به کامپیوتر یا لپ‌تاپ اتصال پیدا می‌کند که قابل‌حمل است.

نوع دوم به‌صورت سیمی و بی‌سیم از شبکه‌ها پشتیبانی می‌کنند که به مودم‌های LTE معروف هستند. برخی از مودم‌های سیمکارتی به‌جهت این‌که در جابجایی و انتقال و حمل کردن برای کاربران سهولت داشته باشند به‌صورت جیبی طراحی می‌شوند و در محل‌هایی که به این دستگاه‌ها نیاز است با توجه به محل مورد استفاده می‌توانید نوع مودم خود را انتخاب کنید. مودم های جیبی شارژی هستند و بدون اتصال مستقیم قابل‌استفاده می باشند. در مودم‌های با سیم‌کارت هزینه بالاتری برای شارژ مصرف می گردد که درنتیجه به‌همین واسطه ADSLها به صرفه‌تر است.

مودم‌های روتر یا TD-LTE نوع دیگر از انواع مودم‌های وای‌فای TD-LTE هستند که مورد استفاده قرار می‌گیردند این نوع فناوری برای اتصال اینترنت به دستگاه‌های مختلف و اینترنت به‌صورت  وایرلس می باشند.

فناوری TD-LTE از نظر کارایی مثل وای‌مکس بوده و سرعت انتقال داده‌ی بیشتری دارند. خوشبختانه این مودم‌های خانگی به سیم احتیاج ندارند و به‌راحتی قابل‌حمل هستند.

مودم‌های فیبر نوری ONU

با توجه به نیاز روزافزون بشر در دنیای امروز به ارتباطات اینترنت و تقاضای سرعت و پهنای باند ارتباطی بیشتر مودم‌های فیبر نوری ONU در شبکه‌های فیبر نوری FTTX که بهترین و باکیفیت‌ترین وباثبات‌ترین و کارآمدترین نوع مودم‌ها شناخته شده‌اند و پورت ارتباطی این مودم‌ها با شبکه مخابرات به‌جهت استفاده از سیم مسی از فیبر نوری تغذیه می‌کنند. به‌همین‌جهت سرعت انتقال بیشتری دارند. شبکه‌های فیبر نوری خانگی FTTH برای این‌که عملکرد مناسبی داشته باشند به هر دو شبکه نوری فعال و غیرفعال احتیاج دارند این را بدانید که استفاده از یک شبکه مقرون‌به‌صرفه گزینه‌ای مناسب است و تقریباً با همان هزینه از سرویس‌های رایج دیگر می‌تواند جایگزین شود در حال حاضر از بهترین مودم‌های خانگی برای ارائه دارای پهنای باند مطلوب است مودم‌های فیبر نوری می‌باشد.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search