Open rack

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
رک شبکه | open rack

در این مقاله قصد داریم به بررسی open rack  اشاره کنیم در بازار انواع مختلفی از رک‌های سرور موجود است که open rack ها یکی از انواع این رک ها می‌باشد.

رک‌ها جعبه‌های فلزی هستند که در دو فرمت ایستاده و دیواری که به‌جهت نگهداری تجهیزات IT  مانند روتر، فایروال، مودم، سوئیچ ذخیره‌ساز و سرورهای کاربرد دارند.

هدف اصلی استفاده از رک ها:

  • مرتب بودن ظاهر کار
  • افزایش طول عمر تجهیزات شبکه
  • گردش هوای بهینه
  • جلوگیری از هرگونه آلودگی صوتی
  • دسترسی راحت‌تر به تجهیزات و
  • افزایش طول عمر تجهیزات می‌باشد.
 معیار انتخاب open rack

تعدادی از معیارهایی که برای سنجش رک ها به‌عنوان معیار از آن‌ها یاد می‌شود یک ارتفاع رک هاست که باید واحد آن یونیت بوده که حداکثر معادل حداقل آن باید تقریباً معادل 4.5 سانت باشد که ارتفاع رک در قیمت‌های رک‌ها تاثیر بسزایی دارد. همچنین عرض رک که تمامی تجهیزات از قبیل دیوارها گیرنده‌های تلویزیونی و غیره در آن جای بگیرند. عمق رکها بسته به این‌که از چه رک استفاده می‌شود متفاوت خواهد بود.

کابینت سرور محافظ‌های نصب و نصب رک، open rack قیمت مناسب‌تری دارند و صرفه‌جویی در مواد بیشتر مشتری را به سمت خود جلب می‌کنند و همچنین دارای حمل‌ونقل و بسته‌بندی راحتی هستند.

در این‌جا قصد داریم معرفی کوتاهی از open rack داشته باشیم از جمله تجهیزاتی است که برای نصب سرور و سایر تجهیزات شبکه در زمانی که کل تجهیزات را مستقر می‌کنند و کابل‌ها را در اتاق رایانه یا مرکز داده سازماندهی می‌کنند استفاده می شود.

استفاده از فضای مناسب بسیار ضروری است در این قسمت open rack به کمک شما می‌آیند و به‌عنوان گزینه مناسبی به‌جهت سازماندهی مناسب و مقرون‌به‌صرفه به شما کارایی ارائه می‌دهند.

ازجمله مزیت‌هایی که این رکهای سرور با فریم‌های آزاد دارند، آن‌ها را به جهت ذخیره‌سازی تجهیزات استفاده کنیم بررسی می‌شود یکی از مهم‌ترین محاسن open rack دارای طراحی ساده‌ای هستند که با هسته محاسبه مقیاس ساخته‌شده است.

مزیت‌های open rack

در open rackها جریان هوا بالاست و به بهبود اقتصادی هوا کمک می‌کند اولین مزیتی که شما را مجاب می‌کند تا از open rackها در سرورهای خود استفاده کنید یک جریان هوای به دلیل فضای بازی که open rackها دارند قفسه‌های محصور شده برای تهویه مناسب نیستند اما اپن رگ‌ها این توانایی را به شما می‌دهند که جریان هوا را بدون محدودیت داشته باشید و از تجمع گرما جلوگیری کند و خنک‌کننده مناسب برای عملکرد کل سیستم مفید است.

دومین مزیتی که open rackها دارند، دسترسی آسان‌تری به تمام اعضای کابل‌ها و مسیرهایی که کابل‌کشی صورت‌گرفته می‌دهند بدون هیچ‌گونه مانعی می‌توانید به تجهیزات کابل‌ها دسترسی پیدا کنید و تمام اعضا و وضعیت کار را در زمان دلخواه مشاهده و بررسی کنیم.

سومین و مهم‌ترین مزیت open rackها مدیریت درست‌تر کابل هاست کابل‌ها در سایر رک ها از طریق درها و پنجره‌هایی که دارند به شما این اجازه را نمی‌دهند که به داخل رک به سادگی دسترسی داشته باشید استفاده از قفسه باز قاب شما را ناامید نمی‌کند و توسط قفسه‌های 2 پست یا 4 پست بدون محدودیت در هر جهت تشکیل می‌گردد.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search