دستورالعمل‌های لازم برای کابل‌کشی فیبر نوری

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
دستورالعمل‌های لازم برای کابل‌کشی فیبر نوری

در این مقاله قصد داریم شما را با دستورالعمل‌های لازم برای کابل‌کشی فیبر نوری آشنا کنیم.

1- هرگز نباید فیبر را مستقیماً بکشید، کابل‌های فیبر نوری از الیاف خاصی تشکیل شده‌اند که به‌عنوان بخش محکم کابل محسوب می‌گردد و باید تنها این بخش محکم از کابل فیبر نوری کشیده شود و جدا گردد.

نکات کابل‌ کشی فیبر نوری

2- به‌هیچ‌عنوان کابل را تحت فشار قرار ندهید این کار به الیاف آن آسیب وارد کرده شاید این آسیب بلافاصله رؤیت نشود اما به‌مرور زمان عمر آن کوتاه می‌گردد نباید از حداکثر شعاع خمش تجاوز کنید زمانی‌که فیبر را مستقیم می‌کشید از فولاد قوی‌تر بوده اما اگر به‌شدت خم گردد به‌سادگی دچار شکستگی می‌شود و باعث می‌شود که به‌طور ناگهانی در طول چندین سال به فیبر و دسترسی شما به کابل آسیب برساند دراین‌صورت شما را مجبور به تعمیر و تعویض کابل می‌کند.

3- همیشه این اطمینان را حاصل کنید که طول کابل فیبرشما برای اجرا به اندازه‌ی کافی بلند باشد اسپلا یسینگ فیبر باعث پیچیده و سخت‌تر شدن کار می‌شود و به حفاظت خاص احتیاج دارد.

میزان مجاز بار کشش کابل

4-  به‌هیچ‌عنوان از حداکثر میزان مجاز بار کشش کابل تجاوز نکنید زمانی که در طولانی‌مدت از روان‌کننده ها استفاده می‌شود اطمینان حاصل شود که آن‌ها با روکش کابل سازگار بوده و در مواقعی که در طولانی‌مدت از وسط به سمت هر دو انتها بکشید در صورت امکان از کشنده اتوماتیک برای کنترل فشار یا حداقل کشش استفاده کنید حداکثر میزان بار توصیه‌شده کابل را محاسبه و بدانید و آن را حتما رعایت کنید.

بستن فیبر نوری روی قرقره

5- به‌هیچ‌عنوان کابل را به‌جای چرخاندن آن از انتهای قرقره به دور قرقره نپیچانید این عمل باعث پیچ‌وتاب خوردن کابل فیبر نوری می‌گردد و هرگز نباید کابل دچار پیچ‌وتاب شود چون این کار می‌تواند به فیبر فشار وارد کند.

6- برای نصب و راه‌اندازی باید برنامه‌ای دقیق داشته باشید یک برنامه که از پیش نوشته‌شده باشد و در آن جزئیات عملیات ذکر شده باشد می‌توانید با ایجاد آن از 95 درصد مشکلاتی که متخصصین نصب با آن مواجه هستند جلوگیری کنیم این برنامه باید شامل تجهیزات و تدارکات، مشخصات کابل فیبر نوری، مکان، تجهیزات، الزامات تست، فرم‌های داده، داده برای تست سطح، تجربه پرسنل و تخصص فعالیت‌ها، روش‌های نصب و راه‌اندازی، شناسایی مناطق دارای مشکلات بالقوه مربوط مسائل مربوط به ایمنی و غیره از جمله این موارد می‌باشد.

7- به‌هیچ‌عنوان به کابل فشار وارد نکنید فشار وارد کردن می‌تواند باعث نقص شعاع خمش گردد و کار شما را با مشکل روبرو کنه پیچاندن کابل‌های فیبر نوری باید به‌صورت خاصی انجام گیرد که به‌هیچ‌عنوان دچار نقص شعاع خمش نگردد.

8- این نظارت بر نحوه قرقر کردن کابل ضروری و مهم است زمانی‌که مسیر نصب طولانی می‌شود بهتر است که بازرسی و نظارتی در طول آن انجام گیرد در بین خدمه نصب و راه‌اندازی حداقل باید یک نفر برای نظارت بر تجهیزات کشش و یک نفر برای نظارت بر قرقره کابل و یک نفر هماهنگ‌کننده حتما باشد.

9- کابل‌ها باید در مکان‌هایی استفاده و نصب شوند که دمای تحمیل‌شده در محدوده دمای موردنظر ما باشد نقض محدوده عملکرد دما باعث ضعف بیش‌ازحد می‌گردد.

10-  پس از کابل‌کشی حتما فرایند کابل‌کشی را مورد آزمایش قرار دهید آسیب در کابل‌کشی می‌تواند در هنگام حمل‌ونقل یا نصب نیز وجود داشته باشد که عدم آزمایش کابل‌کشی فیبر پس‌از تحویل یک اشتباه رایج است که توسط متخصصین نصب انجام می‌شود.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search