کابل کشی هوایی فیبر نوری

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
کابل کشی هوایی  فیبر نوری

بیشترین استفاده‌ای که کابل ‌کشی های هوایی برای ما دارند به‌ عنوان یک راه‌ حل برای نیاز ضروری پوشش پهنای باند فیبر نوری در مناطق روستایی و صعب ‌العبور و به‌ جهت رشد اینترنت عمومی به کار می‌رود.

که به ‌همین‌ جهت اتصالات مشترکین منشعب می‌گردد و از سیگنال تقسیم می‌شود اسپلیتر ها توانایی این را دارند که سیگنال‌ها را برای کاربران جداسازی نموده و این دقیقاً همان چیزی است که اپراتورها باید از آن مراقبت کنند.

امروزه علاوه ‌بر این‌که در شهرهای بزرگ برای پیشرفته‌ تر شدن پهنای باند بیشتر شده و علاوه ‌برآن در مناطق روستایی و کم ‌جمعیت نیز این تقاضا با رشد روبه ‌رو است به ‌همین‌ جهت برای این ‌که این شکاف تامین گردد از شبکه‌های فیبر نوری استفاده می‌شود، در منطقه‌ های روستایی FTTH با هزینه کم و با استقرار هوایی و فناوری توزیع غیرفعال صورت می‌گیرد که بهترین راه استفاده از کابل‌های هوایی برای اپراتورهای شبکه است تا با کمترین هزینه و با سرعت بالا و این فرایند را به نتیجه برسانند.

کابل ‌های هوایی اولین ‌بار در فرانسه تولید شده‌اند که این کابل‌ها برای خط‌ های تلفن و انتقال برق مورد استفاده می‌گردند و استفاده از این کابل‌ ها تا حدی رایج شده که می‌توان به جای کابل‌ های زیرزمینی از آن‌ها استفاده کرد کابل‌های هوایی از هادی ‌های مسی هم می‌توان استفاده کرد که با توجه به شرایط اقتصادی می‌تواند کاربر انتخاب خود را داشته باشند، این کابل ‌ها بیشترین استفاده را در مناطق روستایی یا نیمه شهری که تراکم خانه کمتر است مورد استفاده قرار می‌ گیرد و روی تیر نصب ‌شده و یا روی دیوارها کشیده می‌شود.

کاربرد کابل ‌های خود نگه ‌دار هوایی در شبکه توزیع

کاربرد کابل ‌های خود نگه ‌دار هوایی در شبکه توزیع

در اکثر کشورهایی که درحال‌ توسعه و جهان سوم هستند با استفاده از هادی‌های لخت اجرا می‌ گردد که مصرف‌ کنندگان انرژی الکتریکی در کشورهای پیشرفته به ‌ویژه در چند دهه اخیر با رشد زیادی روبرو بوده‌اند که از انواع خطوط هوائی عایق‌ شده در شبکه‌ های توزیع هوایی استفاده می ‌کند از این کابل ها می‌توان به ‌صورت موقت یا دائم استفاده کرد که ازنظر نگهداری و اجرا هزینه سیستم‌ ها بین سیستم هوایی با خطوط بدون عایق و سیستم کابل ‌کشی زمینی در محل ‌هایی که فضای لازم برای کابل ‌کشی کم یا هزینه زیادی می ‌برد مناسب‌ تر بوده و باعث برتری این سیستم ‌ها می‌گردد. همچنین ایمنی و صورت ظاهری و کنترل زیست‌ محیطی آن‌ها سریع ‌تر و ساده ‌تر بوده و این کابل ‌ها به‌ طور موقت نیز استفاده می‌شوند تا شبکه ‌های دائمی زمینی شروع به نصب کردند.

کابل کشی ‌های هوایی به کاربران در مسافت طولانی و با صرف کمترین زمان دسترسی را می ‌دهد ولی در این روش یک تفاوت مهم با کابل ‌کشی زمینی وجود دارد که استفاده از تقسیم کننده‌ ها در کابل ‌کشی هوایی سیگنال ‌های مشتریان را منشعب می‌کند و سیگنال به ‌طور نامتقارن استفاده می ‌گردد و هرچه بیشترسیگنال در امتداد مجموعه حرکت کند تقسیم می‌گردد و به ‌طور تصاعدی کاهش پیدا می‌کند.

کابل ‌کشی هوایی | کابل ‌کشی زمینی

کارشناسان تقسیم ناهموار سیگنال را برای توزیع جریان بیشتر به ‌طور یکنواخت توصیه می‌ کنند که قسمت‌ های بزرگ‌ تر ادامه پیدا می‌کنند و بخش کوچک در حالت کشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع به این معنا است که هرچه تقسیم به ‌دقت طراحی گردد اثر تقسیم سیگنال متوالی معکوس می‌گردد.

این کار حداقل از نظر ظاهری امکان گسترش جریان موجود را بین کاربران فراهم می‌سازد و تعداد کاربران فعال در خطوط نوری افزایش پیدا می‌کند، هم ‌اکنون معماری غیرفعال پسیو  ساده و ارزان ‌تر بوده و اپراتورهای شبکه به این امر باید دقت کنند که از راه‌ حل غیرفعال پسیو استفاده کنند یا سیستم‌های فعال.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search