شنبه, 20 اسفند 1401 06:48

طرح ایجاد حساب توسعه فیبرنوری اجرا می‌شود.

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

با تصویب مجلس به دولت اجازه داده شد که در راستای گسترش و توسعه فیبر نوری منازل، حسابی تحت عنوان "حساب توسعه فیبر نوری" ایجاد کند.

در جلسه غیرعلنی نوبت عصر شنبه بندهای (ی)، (ک)، (م)، (ن) و (س) تبصره 7 در بخش هزینه‌های مربوط به فیبر نوری تصویب گردید. این بندها به شرح زیر میباشد:

(ی)- در ماده (35) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور عبارت "واریز به خزانه‌داری کل کشور" به عبارت "واریز به حساب تمرکز وجوه درآمد شرکت‌های دولتی نزد خزانه‌داری کل کشور" اصلاح می‌شود.

ک- گمرک جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد پس ‌از تأیید اسناد مربوط، نسبت ‌به استرداد حقوق ورودی مواد و قطعات وارداتی که در کالاهای صادراتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، موضوع مواد (66) تا (68) قانون امور گمرکی و هزینه انبارداری موضوع تبصره (2) ماده (45) قانون امور گمرکی، ظرف پانزده روز از محل تنخواه دریافتی از خزانه‌داری کل کشور که تا پایان سال تسویه می‌نماید، اقدام کنند.

م- ارزش خرید مواد معدنی برای واحدهای فرآوری مواد معدنی درصورتی که صورت‌حساب الکترونیکی آن‌ها مورد تأیید باشد مطابق ماده (95) قانون مالیات‌های مستقیم و آیین‌نامه اجرایی آن به ‌عنوان هزینه قابل‌ قبول مالیاتی مورد پذیرش می‌باشد.

فهرست واحدهای فرآوری مواد معدنی تا پایان فروردین‌ماه هر سال توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. سازمان امور مالیاتی با هدف محاسبه ارزش دقیق حقوق مالکانه معادن، موظف است اطلاعات مرتبط با این بند را در اختیار وزارت صنعت معدن و تجارت قرار دهد.

ن- سازمان بودجه و برنامه کشور و وزارت امور دارایی و اقتصادی در تعیین و بازنگری نرخ حقوق دولتی معادن به ترکیب اعضای شورای عالی معادن اضافه می‌گردد. که فرمانداری شهرستان‌های مربوطه نیز با توجه به موضوع در جلسات این شورا حضور پیدا می‌کنند.

س- به دولت اجازه داده می‌شود به ‌منظور توسعه فیبر نوری منازل حسابی تحت عنوان حساب توسعه فیبر نوری در اعتبارات مصوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کنند.

آیین‌نامه اجرایی این بند شامل منابع و مصارف این حساب با رعایت تمامی مقررات به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی تدوین و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search