دوشنبه, 20 آذر 1402 08:22

اختلالات اینترنت در 8 ماه اول سال 1402

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

اختلالات اینترنت طی پنج ماه گذشته حاکی از آن است که از خرداد ماه تاکنون کاربران در برهه‌های مختلف با اختلال اینترنت مواجه بودند که این مشکلات ارتباطی دلایل خود را داشته و دامنه این اختلالات از کندی در اینترنت ثابت تا قطعی لینک‌های بین‌الملل و آتش‌سوزی گسترده است.

کندی اینترنت خردادماه

در خردادماه سال جاری کاربران با اختلال در اینترنت ثابت مواجه شدند. به طوری‌ که IP ایران هنگام مراجعه به بیشتر سایت‌های ایران با کندی مواجه بود. همچنین در اواخر خرداد ماه یکی از اپراتورها با قطعی و اپراتور دیگر به‌ کندی روبه‌رو شد.

لینک‌های اینترنت بین‌الملل در تیرماه امسال

کاربران با اختلال اینترنتی نسبتاً گسترده‌ای در تیرماه امسال روبه‌رو شدند و یکی از شرکت‌های ارائه ‌دهنده اینترنت اختلال زیادی را در شبکه اینترنت به وجود آورد. پایداری شبکه اینترنت و این‌که در کوتاه‌ترین زمان پهنای باند مورد نیاز توسط شرکت ارتباطات زیرساخت از دیگر مسیرهای ورودی تأمین شود.

براساس داده‌های رادار یک شرکت فعال در حوزه فناوری ابری اختلالی که در اینترنت مشاهده شد و این اختلال در بعضی از دیتاسنترها ادامه دارد.

آتش‌سوزی حوضچه مخابراتی و قطع اینترنت سیار

در تیرماه تنها به قطعی لینک بین‌الملل محدود نشد و یازده تیر آتش‌سوزی حوضچه مخابرات سبب قطع اینترنت شد در این ماه اختلال در دسترسی کاربران به سرویس گوگل پیش آمد. که شرکت ارتباطات زیرساخت محدودیت جدید گوگل برای کاربران ایرانی را عامل آن اعلام کرد.

اختلال در مرکز IXP تهران

دوازده مرداد اختلال در دسترسی به اینترنت گزارش شد که شرکت ارتباطات زیرساخت تنها پس‌از رفع این اختلال دلیل آن را اختلال در مرکز IXP تهران عنوان کرد.

قطع برق و دیتا سنترهای پایتخت و اختلال در شبکه اینترنت

مردادماه هم ‌زمان با قطع برق در برخی از مناطق تهران نیز برخی از سنترهای پایتخت با قطعی روبرو شدند که مشکلات در شبکه اینترنت طی این ماه‌ها وزیر ارتباطات را موظف کرد تا با دفاع از عملکرد خود طی این مدت عنوان کند که در دو سال گذشته ورودی‌های اینترنت متنوع شده و بیش‌از دو برابر نیاز کشور ظرفیت تأمین شد.

اواخر مردادماه کمیسیون صنایع مجلس از وضعیت اینترنت انتقاد کرد

کاستی‌های مشهودی را که می‌توان به آن اشاره نمود ازجمله کیفیت دسترسی شهروندان به اینترنت در برخی از شاخص‌ها است. که به‌عنوان بستر اصلی توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال می باشد که بعضا موجب نارضایتی مردم شد.

سریال اختلالات اینترنت در بامداد 20 شهریور ماه با اعلام افت اتصال به اینترنت به سطح 71 درصد حد معمول خود رسید.

در آبان‌ماه امسال در خاک گرجستان با قطعی لینک‌های بین‌الملل مواجه شدیم که منجر به ایجاد مشکل ارتباطی برای کاربران گردید قطعی فیبر نوری در خاک گرجستان برخی از لینک های بین‌الملل ورودی از خاک ارمنستان به ترکیه را دچار مشکل کرد، آخرین اختلالی که در روزهای اخیر با آن رو به ‌رو شدیم 27 آبان ‌ماه بود که در اثر آن نزدیک به یک ساعت اینترنت شبکه اینترنتی بر روی اپراتورهای همراه و ثابت با اختلال مواجه شد.

منبع خبر

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search