نحوه محافظت از کابل های شبکه outdoor

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

کابل های شبکه که به آن‌ها کابل‌های اترنت هم گفته می‌شود یک راه راحت برای اتصال رایانه‌های شخصی، روترها و سوییچ‌ها به همدیگر هستند که در شرایط و مناطق مختلف استفاده می شوند.

در این مقاله قصد داریم روش‌های محافظت از کابل‌ها را برای شما دوستان شرح دهیم.

از مهم‌ترین اجزای شبکه کابل‌ها هستند که از تجهیزات پسیو یک شبکه می‌باشند. کابل شبکه جزو سخت‌افزارهایی است که به جهت اتصال دو شبکه به یکدیگر و انتقال اطلاعات و متصل کردن دو دستگاه استفاده می‌شود، کابل شبکه رابطی بین اجزای شبکه است که فقط توانایی جابه‌جایی و انتقال صفر و یک را دارد.

محافظت از کابل شبکه اوتدور

1- کاهش خطر صاعقه و خسارت طوفان

مقاوم کردن جعبه کانکتور شما در برابر آب و هوا می تواند احتمال ضربه و میزان آسیب تحمل شده در هوای طوفانی را به حداقل برساند. صفحه پوشش را با یک روکش بیرونی تعویض کنید و لبه های بیرونی را با چسب سیلیکونی بپوشانید تا در برابر آسیب های جوی مقاوم شود. همچنین استفاده از این مواد می تواند به جعبه اتصال شما کمک کند تا حشرات و سایر آفات را از خود دور نگه دارد.

برای به حداقل رساندن آسیب در هنگام طوفان از کابل‌های ضدآب استفاده کنید کابل ضدآب در نوسانات برق و آسیب در طوفان‌ها مقاوم خواهد بود بیشتر کابل‌های اوتدور ضدآب هستند اما برخی ممکن است ضدآب نباشد که قبل‌از نصب باید به این نکته حتماً توجه شود کابل شبکه شما دارای پوشش ضدآب باشد.

کابل شبکه outdoor

همچنین باید در نظر داشته باشیم که برای جلوگیری از آسیب در هنگام طوفان یا نوسانات کابل شبکه و کانکتوری را انتخاب می‌کنیم که حداقل تا شیش کیلو ولت تحمل کند ما نمی‌توانیم رعدوبرق را کنترل کنیم اما می‌توانیم برق ناگهانی که باعث آسیب به کابل‌ها می‌شود را کنترل کنیم.

کابل با روکش پلی اتیلن

از کابل با روکش پلی اتیلن که در برابر دمای شدید نیز مقاوم است حتماً استفاده کنید. کابل شبکه باید معمولاً در آب‌وهوای سخت مقاومت داشته باشد و ما باید کابلی را انتخاب کنیم که روکش پلی‌اتیلنی دارد و در هر دو هوای سرد و گرم بتواند مقاومت داشته باشد، معمولاً کابل‌های پلی‌اتیلن می‌تواند تا دمای -40 درجه سانتی‌گراد مقاومت کند.

کابل پلی‌اتیلن برای مقاومت در برابر شرایط آب‌ وهوایی بوده و بهترین گزینه برای فضای باز هستند و در مقابل کابل‌های پی وی سی پایه فقط می‌تواند تا دمای منفی بیست درجه سانتی‌گراد مقاومت کند.

کاهش آسیب‌پذیری در برابر اشعه UV و رطوبت

کاهش آسیب‌پذیری در برابر اشعه UV و رطوبت

کابل‌هایی که برای فضای باز استفاده می‌شود باید در برابر ماورای بنفش نیز مقاوم باشد روکش بیرونی که روی کابل‌ها قرار می‌گیرد باید در معرض نور خورشید و آسیب UV محافظ باشد. حتماً برای نصب کابل ها در فضای باز به این نکته توجه کنید که برچسب مقاوم دربرابر اشعه ماورای بنفش روی کابل نصب شده باشد.

از لوله‌کشی PVC روی پوشش UV اجتناب کنید

کابل های شبکه با روکش PVC در برابر اشعه ماورای بنفش اصلاً مقاوم نیستند و قبل‌از خرید کابل اگر قصد دارید از آن در فضای باز استفاده کنید که در مقابل نور مستقیم خورشید است از آن مطمئن شوید که در برابر اشعه مقاوم است و به‌جای آن کابلی با روکش پلی‌اتیلن انتخاب کنید که به ‌طور طبیعی در برابر اشعه مقاوم باشد

شبکه خود را با بسط کابل در جای خود محکم کنید

کابل باید دور از منابع رطوبتی یا دور از نور مستقیم خورشید باشد. از بسط ‌های کابل برای اتصال آن‌ها استفاده کنید. سوراخی که در دیوار دو طرف کابل دریل می‌کنید و بند کابل را پیچانده تا به ‌طور ایمن و مؤثر آن را به یک ساختمان یا سازه محکم کنید.

دفن کابل شبکه زیر زمین

برای این ‌که شبکه شما کمترین آسیب را داشته باشد از دفن کابل شبکه اولیه خودداری کنید زیرا آن‌ها برای اجرا در زیر زمین مناسب نیستند حتماً اطمینان حاصل کنید که روی کابل شما برچسب دفن مستقیم قرار دارد چون این دسته از کابل را با مواد ضدآب قوی شده‌اند و در برابر آسیب جوندگان یا آفات مقاوم هستند.

کابل خود را بیش از سیصد فوت (نود متر) زیر زمین اجرا نکنید. فراتر رفتن از حد و مرز نود متر بیش‌ازحد ظرفیت انرژی کابل است و در برابر آسیب‌های خارجی آسیب‌پذیر خواهد بود اگر نیاز به پوشش مسافتی بیش‌از سیصد فوت دارید از چندین کابل برای آن منطقه استفاده کنید. از یک مجرای پی وی سی برای اجرای برخی از کابل‌های دفن غیرمستقیم در زیر زمین استفاده کنید.

درج دیدگاه

قبل از ثبت دیدگاه از تکمیل فیلد های ستاره دار (*) مطمئن شوید.

بلاگ

دسترسی سریع

اطلاعات تماس

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - خیابان توسعه - توسعه 5 - نبش فرعی کارگر - مجتمع تولید کابل فیبر نوری نیرا
تلفن : 36160000-025

© Copyright 2022 - Nira . All rights reserved.

Search